Wie heeft ervaring met zoutloze kaas?

Smaakt dit en als je hier ervaring mee hebt: welk merk heeft je voorkeur en waarom?
Dit wil ik graag weten i.v.m. het doktersadvies zo weinig mogelijk zout te gebruiken.
(Tips m.b.t. zoutarm zijn ook welkom!)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

Aan zoutloos eten moet je wennen, maar lekker zoutarm koken, is ook wel een uitdaging. Voor kaas heb ik het volgende advies: Koop geen voorverpakte kaas, maar ga naar een kaaswinkel. Nu is zoutloze kaas niet het lekkerste zoutloze product, naar als je perse kaas wilt eten, kun jet het beste kaas kiezen, waarbij het gebrek aan zout gecompenseerd wordt door kruiden of eet het met rauwkost of tomaat. Zoutloze vleeswaren vind ik persoonlijk beter te eten.
Bij het koken, laat je het zout weg, maar voeg je andere smaken toe. Bijv. een handje rozijnen in de rijst meekoken en met verschillende soorten (verse) kruiden werken, maakt dat er toch smaak aan het eten zit en het niet alleen maar flauw smaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb dit 1 x keer gehad (was Linera?) en vond het vreselijk. Ben niet zo'n grote fan van zout. Anderzijds denk ik ook dat het een kwestie van gewenning is, als je eenmaal wat gewend bent en het lekker vind is het vrij moeilijk dit op te geven. Voor zoutloos/minder zoutrecepten zou ik gewoon eens gaan googlen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer het eens bij een kaasboer of ze ook zoutloze kaas hebben met kruiden (knoflook, brandnetel, bieslook). Dit geeft weer een beetje extra dimensie aan de kaas.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, is niet te pruimen (zoals als alles wat zoutloos is)