Indien je eten te zout is, wat kun je er dan aan doen/toevoegen om de zoutsmaak te verminderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
6.7K

Het beste antwoord

Te veel zout over de groente; een snufje suiker is vaak de manier om de smaak van groente te accentueren, dus zo`n raar idee is het niet om als tegenwicht van zout te gebruiken. een paar druppels azijn of citroensap helpen ook: de smaakpapillen worden afgeleid van de zoute smaak.
Te veel zout op het vlees; strooi een klein beetje suiker over een stuk vlees als je bent uitgeschoten. Het mag een vreemd idee lijken, maar het gaat erom dat je zo weinig gebruikt dat niemand het proeft. Desondanks compenseert suiker het teveel aan zout.
Teveel zout in de soep; het kan zijn dat er teveel vocht verdampt is en hierdoor de smaak te zout wordt. Doe er dan wat water bij.Zit er echt teveel zout in, voeg dan wat stukken aardappel toe plus wat meer water. Zij nemen het zout op. Ontdek je het zoutprobleem al vroeg, voeg dan geschilde blokjes aardappel toe. Heb je geen aardappels in huis, gebruik dan een ander zetmeelproduct
zoals vermicelli, rijst of pasta om het teveel aan zout op te nemen.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Augurkje zilveruitjes ?
tip is gewoon zonder teveel zout te koken en later zout toevoegen naar smaak
of als je teveel zout hebt getrooid vanuit de ongezouten gedeelte er een deel toe te voegen
zou handig zijn te weten wat voor maaltje je hebt
14 jaar geleden
Niets eigenlijk. Als er eenmaal zout in zit, krijg je het er niet zo 1,2,3 uit. Of je moet je eten eerst aan een natuurkundig practicum onderwerpen.

Maar, bij soep bijvoorbeeld, kan je wel gaan verdunnen.
Liter water erbij, weer een liter afgieten, en het is al een stuk minder zout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan wat je aan het bereiden bent. Bij soep en saus bijvoorbeeld helpt een rauwe aardappel, daar trekt het zout in. Wel de aardappel er uiteindelijk weer uithalen.

Je kunt ook wat meer zoet proberen toe te voegen (door bijvoorbeeld suiker), maar dat smaakt niet altijd lekker bij het gerecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je soep, jus of iets anders vloeibaars aan het maken bent en je merkt dat het té zout is, kan je er wat rauwe aardappelen bijdoen, die zuigen het zout ahw op en de soep wordt minder zout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardappels nemen zout op. Werkt goed voor soep en sauzen: aardappel meekoken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een speer naar de groentenman/supermarkt gaan, en hetzelfde nog een keer klaarmaken, maar nu helemaal zónder zout. Alles door elkaar (oud en nieuw), en de helft bewaren voor (over)morgen, of invriezen - ben je dán lekker vlug klaar ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel dat je vlees te zout is geworden, kun je dit in stukjes snijden, veel kookroom erbij doen, inkoken en stukjes aardappel en eventueel groentes toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als bijvoorbeeld je soep te zout is kun je wat suiker en melk toevoegen, en extra aardappels mee laten koken deze absorberen het zout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bij de bereiding er achterkomt dat je eten te zout is, verhoog je de volume. Je kan ook wat suiker erbij doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In water laten sudderen of idd suiker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aardappel meekoken.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hebben al meerdere mensen gezegd, uren voor jouw reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik toch vergeten de antwoorden te lezen, stout he.
Maar, er is één voordeel, we zijn het allemaal samen eens.
Zal beter opletten.
Heb je alle andere ook een berichtje gestuurd.!