Hoeveel weegt één gedroogde abrikoos?

Dan kan het aantal abrikozen uitrekenen dat ik nodig heb voor een recept en dan hoef ik het niet te wegen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Volgens het voedingscentrum is één gedroogde abrikoos ook 3 gram. Maar ik er net één die wel normaal leek gewogen. Die was 7 gram.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zover ik weet, is niet iedere gedroogde abrikoos even zwaar of even groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel ook gemiddeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grote of kleine abricozen?

Antwoorden (2)

Volgens deze website http://gewichtsconsulente.punt.nl/content/2008/01/afvallen-en-gedroogd-fruit?pagefor=commentpagination_content_419930&pagenr=0 weegt één gedroogde abrikoos 3 gram. Kijk bij het bericht van Elisabeth op 19-01-2008 10:42.

Elisabeth is gewichtsconsulente en heeft die website gemaakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Haar volledige naam is Elisabeth van der Ark.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Drie gram lijkt me wel heel erg weinig.
Antoni
10 jaar geleden
Dat vind ik zelf eigenlijk ook, maar je zou toch een juist GEWICHT verwachten van een GEWICHTSconsulente... Dit was de enige treffer die ik met Google vond met de woorden "een gedroogde abrikoos weegt". Met alleen "abrikoos weegt" vind je waarden van 8 gram, 20 gram, 40 gram en soms zelfs 70 gram (een grote abrikoos), maar dan is het (waarschijnlijk) geen gedroogde abrikoos.
Het antwoord is niet zomaar te geven. Abrikozen zijn niet allemaal even groot wanneer ze worden gedroogd. Daarnaast verliezen ze ook niet allemaal even veel vocht. Dat zijn de natuurlijke variabelen. Daarnaast is het de vraag hoever de fabrikant ze uit laat drogen. Hoe langer het droogproces, hoe lichter en duurder ze worden. Wil je het gemiddelde weten, dan moet je dus bij één merk blijven en de eerste keer zelf het gemiddelde uitrekenen door alle abrikozen in het potje/zakje/doosje te wegen.