Mag ik - als de temperaturen kloppen tenminste - tegelijkertijd een zoet gerecht (taart) in de oven schuiven , samen met een schaal hartig voedsel ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.5K

Antwoorden (2)

Natuurlijk mag je dat of het verstandig is is een tweede.
In de meeste ovens circuleert de hete lucht, waardoor en smaak- en geuroverdracht kan plaatsvinden.
Hou er daarnaast ook rekening mee dat de baktijd langer moet worden, omdat je meer in de oven hebt staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan juist heel goed, mits je een hete luchtoven hebt.
Ik maak soms een heel menu in de oven. Zo staat er een kip te braden naast een appeltaart om maar een voorbeeld te noemen. Er vindt geen smaakoverdracht plaats.
De appel zal niet naar kip smaken/geuren en omgekeerd is dat ook niet het geval.
Zelfs een visschotel zal niet je appelflappen naar vis doen smaken, is mijn ondervinding.
Dat is één van de voordelen van hete lucht ovens.
Bij een oven met normale onder-en bovenwarmte kan dit niet.
amc