Hoelang kun je banaan in (eerst gesmolten, daarna geharde-) chocolade bewaren?

Ik heb de banaan in kleine plakjes gesneden en daarna in gesmolten chocolade gedompeld, ik gebruik ze als garnering op een taart, maar ik ben bang dat de banaan morgen niet meer goed is (bruin of vies o.i.d.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Het beste antwoord

als je ze koel bewaar kunnen ze de andere dag niet bruin of zompig worden ,want ze hebben een laag chocolade er over je kan ze dus de andere dag gewoon gebruiken zonder kleur en smaak verlies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je ze een paar dagen bewaar kan het geen kwaad mits gekoeld en omdat je ze in chocolade heb gedompeld zijn ze een soort van lucht dicht en kn de banaan minder snel bruin worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 tot 3 dagen.