Kun je chips maken in de microgolf? En hoe doe je dat?

Ik snij met een mandoline hele fijne schijfjes.als ik ze bak op een glazen plateau, plakken ze eraan. Nu zou er een soort van siliconen plateau bestaan speciaal voor chips bakken in microgolfoven,en vraag ik me af of dat goed werkt? En hoeveel calorieeen zouden die chips kunnen zijn?

11 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Amadea
11 jaar geleden
Het lijkt mij dat dit alleen in een combimagnetron kan. Anders krijg je nooit knapperigheid.
doralien
11 jaar geleden
Hey,ik heb het meermaals geprobeerd in microgolf op hoogste stand tss 3A5 minuten. Het lukt voor een eerste plaat, de tweede keer plakt alles aan de schaal.ergens logisch gezien de warmte in de schaal zit. Ik las ergens op internet dat je ze op bakpapier moet leggen, maar mag dat in de microgolf, gaat dat geen vuur vatten?

Het beste antwoord

Het schijnt te kunnen met dit ding: http://www.megagadgets.nl/microwave-chips-maker.html
Verder geen ervaring mee.

De chips zal evenveel kcal hebben als de aardappel waar je ze van maakt, je bakt ze namelijk zonder vet.
Ritsuka
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat zulke chips lekker zullen zijn...
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zou het niet weten, je kunt je wel zelf kruiden.
Ik denk zelf ook dat je beter met een oven bezig kunt.
doralien
11 jaar geleden
Ik ga dit zeker kopen. Ik heb chips gemaakt op de glazen plaat van de microgolf ,dat gaat maar ze plakken daar een beetje aan. Opvoorhand kruiden voor je ze maakt en erbij blijven staan ,het gaat snel. Zeker lekker. Als je ze een beetje krokant krijgt. Effen laten afkoelen,dan krokanter. Niet hetzelfde als chips uit pakjes,doch zoveel beter voor onze lijn toch! Thx voor jullie hulp en advies.

Andere antwoorden (1)

Met microgolven bereik je geen gefrituurd of gebakken resultaat. Chips en frites worden er niet bruin of krokant in.
Microgolven zijn werkzaam op vet- en watermoleculen, die 'komen 'in beweging' en worden warm. Verwarmen en ontdooien kun je er goed mee.