Hoe groot is een halve part meloen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Amadea
11 jaar geleden
Dat is niet te beantwoorden zonder nadere informatie. Watermeloen, honingmeloen, Galiameloen? Welke maat heeft de vrucht? En in hoeveel parten wordt die gesneden?

Antwoorden (2)

Dat is een onmogelijk aan te geven deel. Een part betekent een deel, dus de helft van een deel. Wellicht dat de veelgebruikte manier om een meloen in achten te snijden bedoeld wordt, dus 1/8 en dan de in de andere richting door de helft gesneden, maar dat is theorie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wordt dit in een kookboek opgegeven? Dan is de schrijver niet bijzonder snugger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het Voedingscentrum gaat er vanuit dat 1 part 120 gram is, dus dat betekend dat een halve part 60 gram moet zijn.