Kun je pannenkoeken bakken met 2 eieren in plaats van 4?

Ik wil graag pannenkoeken bakken, maar op het pak staat dat je 4 eieren moet hebben. Helaas heb ik er maar 2. Zou het daarmee ook mogelijk zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
17.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4 eieren?? Ik gebruik altijd één ei op een halve liter melk. En mijn pannenkoeken zijn altijd heel erg in trek! Het zijn geen eierkoeken. 4 Eieren is echt erg veel en met (veel) minder kan je prima pannenkoeken bakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt 4 eieren nodig maar hebt er dus maar 2, ik weet niet wat je er precies allemaal bij wilt gaan doen, maar je kunt dan ook overal de helft van pakken, stel je hebt 1l melk nodig, pak dan gewoon 0,5l.
Het nadeel is natuurlijk wel dat je dan 2 keer zo weinig pannekoeken kunt bakken. Of loop even naar de buren :)

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan prima.
Je kan pannenkoeken zelfs helemaal zonder eieren bakken, dan wordt de smaak en structuur iets anders, maar is het nog steeds heerlijk.
In pannenkoeken kan je ei vervangen door wat banaan of lijnzaad, maar je kan het ook gewoon helemaal weglaten, en aangezien je toch de helft van de eieren wel hebt, zou ik het gewoon daarbij laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij het beslag zelf maakt kan dat inderdaad wel, maar als hij het beslag zonder eieren bij de supermarkt gekocht heeft kan dat niet, maar dat weten we niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou het met gekocht pannenkoekenbeslag niet kunnen? Ik heb dat zelf een paar keer gedaan en dat ging altijd prima (maar ik heb natuurlijk niet met elk merk ervaring).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk kan dat prima. Gewoon een keer proberen en vervolgens zelf nadenken
en je niet zo strikt laten leiden door wat er in een recept
of op een pak staat. Dikke plus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb besloten om het maar gewoon volgende week te doen.

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan ze worden alleen minder luchtig en harder. Je kan ook de buren om twee eieren vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het kunnen vervangen door banaan (1 banaan voor 1 ei) of door koolzuurhoudend water (spa rood of iets dergelijks) en anders even bij iemand vragen in de buurt.

Als het echt niet anders kan kun je het ook zonder proberen.

Toegevoegd na 57 seconden:
Ook zijn er hier nog supermarkten open, misschien bij jou ook wel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Maar je moet er wel wat meer melk aan toevoegen