Waar kan ik Bird's Custard poeder kopen?

Ik heb gelezen dat deze custard een wat minder "chemische" smaak heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Het beste antwoord

Als je het online zou willen bestellen dan kan dat hier: http://www.english-shop.nl/english-shop/index.php/nl/webwinkel-nederlands/139/60/cake-desserts/birds-custard/birds-custard-powder-original-detail
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk allemaal goede antwoorden hoor.

Andere antwoorden (2)

zit er geen Engelse super in de buurt of een reform winkel met Engelse producten daar kan je het zeker vinden ,maar ook hier kan je het zeker vinden ,weet alleen niet of het in je buurt is,op de link zie je hoe groot het is en ze zijn van alle markten thuis
Kingsalmarkt aan de Rembrandtweg (621) in Amstelveen en een eindje verder in Amstelveen zit een Absolutely British, een winkel met levensmiddelen uit Groot-Brittannie.ook daar kan je het vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor het antwoord. Ik kwam niet zo gauw op reform winkels. Ik ga daar ook eens informeren!
Helaas woon ik nogal een eind van Amstelveen ( Twente ) naar reform winkels zijn overal.
Maak vla eens zelf! Mocht je geen Bird's Custard duur willen kopen (online mét verzendkosten, als je geen Engelse zaak in de buurt hebt) dan is de lekkerste vla toch altijd de zelfgemaakte!
Giet ½ l. room of melk in een steelpan en schraap de zaadjes uit een in de lengte doorgesneden vanillestokje en doe ze in de melk/room.
Neem wel kookroom of slagroom en geen magere beneden de 30%.
Doe ook het stokje erbij.
Breng alles langzaam tegen de kook aan en laat 10 min. trekken. Haal dan het stokje eruit.
Meng in een kopje 25 gr. maizena en 40 gr. suiker. Voeg 1 eierdooier toe en roer hier een papje van.
Schep een lepel van de hete vloeistof bij het papje, terwijl je goed roert.
Schep er weer een lepel hete room/melk bij en blijf roeren.
Als het papje genoeg vloeibaar en opgewarmd is, giet je het bij de inhoud in de pan , terwijl je met de mixer of garde op lage stand blijft roeren.
Verhit langzaam, blijf roeren (vooral over de bodem en langs de randen) totdat de vla gebonden is.
Zet het vuur uit en roer nog even. Giet in een kom/schaal en dek af met plasticfolie als je geen vel wilt.
Laat afkoelen als je koude vla wilt, maar warm is hij ook heerlijk!

Ook lekker met 25 gr. cacao bij het suiker/maizena-mengsel. Hierdoor krijg je weer chocoladevla. Wel wat meer suiker nemen dan.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, het is een leuk antwoord. Het is zeker een goed alternatief. Maar ik zoek ook nog even door....
amc
11 jaar geleden
Misschien een tip; ukfood.nl. heeft een contactadres in Nederland.
Schoutstraat 15c in Gorinchem. Tel; 31(0)6-39009595 http://www.ukfood.nl/baking-products/ Klik eens en ga eens speuren! Bestel je voor €50,- betaal je geen verzendkosten. Als je ziet wat je daar kunt kopen, heb je snel voor zoveel geld de lekkerste dingen die je hier niet kunt kopen, als je geen Engelse shop in de buurt hebt. Je kunt op allerlei betrouwbare manieren betalen en ze leveren snel (althans beloven ze op hun site). Je kunt ze altijd even bellen of mailen voor info.
amc
11 jaar geleden
Oh, ze hebben daar ook jouw custardpoeder! Vergat ik nog te vermelden (^-^).