Wanneer is paarse spruitbroccoli te koop en kan ik dit bij een doorsnee groeteboer verkrijgen?

Voor een recept heb ik paarse spruitbroccoli nodig. Bij onze supermarkt verkopen ze dit volgens mij niet. Wanneer en waar kan ik dit kopen, is het uberhaupt wel de tijd van het jaar voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.5K

Het beste antwoord

Het Noord-Hollandse bedrijf 'Bejo-zaden' is het bedrijf dat hiervoor genomineerd werd voor de prijs; 'voor het meest innovatieve product' op het gebied van aardappelen, groenten en fruit. Zij hebben de paarse broccoli met een aspergesmaakje ontwikkeld . Zij veredelen, produceren, bewerken zaden en specialiseerden zich in de selectie en veredeling van kool, wortelen en uien.
Het vak kent de scheutjesbroccoli als 'purple sprouting broccoli' als paarse variant op de groene broccoli. De scheutjesbroccoli is nieuw voor Nederland en combineert de krachtige smaak van de bekende broccoli met een zachte aspergesmaak.
De paarse broccoli wordt geteeld bij BioBrass te Zeewolde.

Sommige bio-groenteboers hebben de paarse broccoli wel eens in hun assortiment zitten, maar dat is dan meestal per toeval of soms op bestelling. De Nederlandse broccoli is meestal verkrijgbaar vanaf half mei tot september, momenteel ligt er veel Spaanse in de winkels, de volle grond laat nog op zich wachten momenteel.
Heb je dus geen speciaalwinkeltje in de buurt, informeer gewoon eens op internet bij
de kweker of teler zelf. Zij kunnen vaak aangeven aan welke verkopers zij dit specifieke product over het algemeen leveren of geleverd hebben.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan lastig worden want ze verkopen dat haast niet in een winkel, dat moet je uit je eigen tuin halen. Op zich is het de eerste groente uit eigen tuin. Of een groenteboer het heeft weet je pas als je even rondbelt maar ik zou er niet teveel van uit gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk kan ik het bij de groothandel krijgen vertelde de groenteboer, bedankt voor je reactie!