Welk meel gebruik je voor Pita broodjes?

In mijn pita recept moet ik "whole wheat pastry flour" gebruiken.
Met wat kan ik dat vervangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Antwoorden (2)

Dat zou volkoren meel moeten zijn.

Toegevoegd na 57 seconden:
Maar je kunt gewoon bloem gebruiken hoor: http://www.smulweb.nl/recepten/1377347/Pitabroodjes-zelf-maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whole wheat pastry flour is hetzelfde als volkoren tarwemeel/-bloem. Wheat is namelijk tarwe en 'whole' staat voor de hele korrel, dus volkoren.
Voor pitta-brood kan je net zo goed gewone tarwebloem nemen.

Simpel maar lekker;
450 gr. bloem zeven met ½ theel. zout, 25 gr. verse gist met wat lauw water in het kuiltje (of korrelgist volgens aanwijzing op de verpakking).
Zeker 10 min. doorkneden tot je handen heerlijk schoon aanvoelen en je gist glad en soepel is. In een ingevette kom afgedekt tot dubbel grote bal laten rijzen.
De kom omkeren op bebloemd werkblad en het deeg nog 2 min. doorkneden en in 8 stukken delen (bij deze hoeveelheid ingrediënten).
Hiervan 8 balletjes maken, tot ½ cm. dikke ovaaltjes uitrollen op bebloemd oppervlak, afdekken en laten staan tot ze sponsachtig eruit zien.
Het bakblik even in de voorverwarmde oven laten warm worden en dan de pitta's erop leggen. Bestrijk ze met wat koud water en bak ze 10 min. bij 220 graden C.
Dit zijn niet al te kleine broodjes, maar iets grotere. Je kunt ze natuurlijk ook kleiner maken en dan zijn ze wel eerder klaar. Even checken dus!
amc