waar kan ik amandel extract kopen voor marsepein?

ik ben op zoek naar een winkel waar ze amandel extract verkopen weet iemand er eentje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Antwoorden (5)

O.a. bij Dille & Kamille.
Zowel in de winkels als online.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is gewoon te koop bij de supermarkt, oa Albert Hein, maar ook bij de Plus en andere supermarkten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt
De kleine flesjes in de supermarkt, taartenwinkel enz. zijn niet gevuld met het extract van échte amandelen, hierin zit uitsluitend water, alcohol en kunstmatige smaakstoffen en géén spoor van echte amandelen.
Echte amandelextract moet je zoeken in specialiteiten/delicatessenwinkels en zij zijn behoorlijk prijzig omdat hierin een extract zit van de olie van bittere amandelen,
gemengd met alcohol en water.
Ik maak het altijd zelf door 14 rauwe amandelen zonder bruin vliesje in een leeg, uitgekookt (dus brandschoon) leeg jampotje te doen en er wodka bovenop te gieten.
Dit potje sluit ik goed af en zet het in een donkere kast op een koele plek in de bijkeuken. Af en toe schud ik het potje even door (ca. 2x per week)en na 2 maanden is het extract klaar om te kunnen gebruiken.
Ik begrijp dat je daar nu niets aan hebt, maar het is een optie om het zelf te maken.
Je kunt het nu dus alleen online kopen of als je een delicatessenzaak in de buurt hebt. Soms hebben notenwinkels het ook en sommige toko's hebben het wel eens.

Toegevoegd na 31 minuten:
http://www.roeldelicatessen.nl/index.php?action=extra&extra=A_assortimentsoverzicht&lang=NL
amc
11 jaar geleden
Marsepein maak je door suiker te mixen met amandelpoeder en een klein beetje water. Dit is de meest pure vorm.
Amandelpoeder koop ik altijd bij Ekoplaza, die is naar mijn mening de beste maar ook andere supermarkten verkopen het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo af en toe heeft de Lidl het ook te koop bij een thema met bakproducten. Daar zit het dan in verpakt met andere aromaflesjes