Wat verstaat men onder "stevige erwtensoep" ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de lepel er rechtop in blijft staan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas, een tomatensoep kan namelijk ook stevig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wordt een grap ook al niet meer gewaardeerd? Ik ben alweer weg..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een grapje maakt kun je dat maar beter aangeven met een smiley er achter. Zo denk ik (heel logisch hier) dat je een antwoord geeft dus ik geef aan dat dat niet klopt. Als je er een ;) achter had gezet had je mij niet gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik een antwoord geef dan klik ik wel op de antwoordknop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grapjes worden niet gewaardeerd door de mods en verwijderd dus ik ga er van uit dat je een antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een reactie. Wat is er toch met de sfeer hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Attitude, je zoekt spijkers op laag water. Jij zegt iets en of dat nu een reactie of een antwoord is ik geef daar een reactie op. Ik kan niet weten dat het een grapje is maar door jouw reactie verpest je de sfeer. Als je een smiley had gezet had ik gezien dat het een grapje was, hoe moet ik dat nu weten? Er zijn zoveel mensen die een antwoord geven in de reacties!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jongens (meisjes?) geen ruzie maken. Dutchmen wil gewoon een antwoord. En voor heel veel mensen (in elk geval mijn moeder, dat weet ik zeker) is "als je lepel er rechtop in blijft staan" de enige juiste definitie. Los van de criteria voor tomatensoep.
Trouwens, dit is geen grapje (zet ik er een smiley achter dan?)

Het beste antwoord

Erwtensoep is eigenlijk altijd een stevige soep. Het is een maaltijdsoep met veel vulling. De binding komt vooral door het gebruik van spliterwten, waaraan vlees, groenten zoals prei, wortel, ui en/of selderij worden toegevoegd. Eventueel nog een aardappeltje voor nog meer binding, voor een nog stevigere erwtensoep. Sommige mensen eten erwtensoep het liefst als de lepel er rechtop in blijft staan.

Volgens mij is de term stevige erwtensoep vooral bekend geworden door Unox, die de erwtensoep in blik verkoopt onder de naam Stevige Erwtensoep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dikke soep minder water meer vlees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder stevige erwtensoep verstaat met een extra gevulde soep, een maaltijdsoep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, je kunt namelijk ook een stevige tomatensoep hebben maar dat wil niet zeggen dat de soep dik is maar gewoon goed gevuld met voldoende groenten en vlees om een maaltijd te vervangen.