hoe hoog vul ik een cup pops vorm

ik heb sinds kort een siliconen cake pops vorm, maar weet niet goed hoe het moet,
vul ik beide helften? of maar een helft?
het afbakken en afwerken is geen probleem dus daar hoef ik geen uitleg over

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Het beste antwoord

Dat doe je zo:

Haal de bakplaat uit de oven en vewarm de oven voor op 200 graden (elektrisch)

Maak het beslag volgens bereidingswijze

Zet de bakvorm op de koude baklplaat, schep een eetlepel deeg in de vorm en dek de vorm af met de 'deksel'

Bak de cakepops 10-12 minuten.

Veel versier-plezier!

Tip van Jumbo

En nog een tip van mij:

Probeer er na het maken van het deeg, eerst 1 of 2 uit, lukt dat, dan kun je de rest bakken, anders kun je de hoeveelheid nog aanpassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor je de nieuwe vorm gebruikt, was hem eerst even af in warm water met een beetje afwasmiddel. Goed naspoelen en afdrogen met een zachte doek.
Verwarm de oven voor op (meestal) 190 graden C. Een siliconen vorm mag je nooit gebruiken bij temperaturen boven de 235 graden C.

Vet de holletjes van zowel de ondervorm als de bovenvorm in met bakspray of boter en bestuif met een beetje bloem. Klop het teveel aan bloem eraf.
Zet de onderzijde van de bakvorm (het deel zonder de gaatjes) op een bakmatje of keukenpapier op een bakplaat.
Schenk het beslag nu in deze basisvorm tot aan de rand van de kuiltjes.
Niet teveel en vul alle kuiltjes.
Zet dan het bovendeel ( met de gaatjes) erop en klik vast.
Zet dan de bakplaat met de vorm erop in de warme oven en bak gedurende 18-20 min.
of tot je er een cocktailprikker droog uit kunt halen.
Haal de cakevorm dan uit de oven. verwijder met een spatel het overtollige cakebeslag dat eventueel uit de gaatjes is gekomen.
Laat alles nu een kwartier afkoelen.
Klik de bovenkant dan los en leg hem weg.
Draai de ondervorm nu om en de cakeballetjes rollen eruit.
Dan kan je ze natuurlijk decoreren/ versieren met glazuur of wat je maar wilt.
Een tip; de stokjes die je er eventueel in wilt steken, kan je het best even in de glazuur of gesmolten chocolade steken met de punt. Prik dit puntje nu in het cakebolletje en het glazuur zal als plakmiddel fungeren waardoor het balletje op het stokje zal blijven plakken. Nu kan je zelfs het balletje met het stokje in de gesmolten chocolade/glazuur dopen met een draaiende beweging in de massa krijg je een mooi
gelijkmatig laagje. Tik het stokje dan zacht op de rand van de kom om het teveel aan glazuur te verwijderen.
amc