Op hoeveel calorieën en gram kan ik ongeveer rekenen bij een halve pan zelgemaakte groentesoep?

Aangezien ik er ècht onmogelijk uit kan komen ben ik op zoek naar een indicatie. Mijn moeder heeft de pan soep zelfgemaakt met allerlei groenten, groentemix maar ook paprika en ui. Er zat geen vlees in. Wel bouillon. Het zat in een grote kookpan en daarvan was de helft gevuld. Ik heb geen idee wat daar ongeveer in kan zitten en zou dat graag willen weten zodat ik rekening kan houden met mijn calorie-inname. Ik hoef het niet precies te weten maar wel graag ongeveer.

Bonusvraag: als iemand me ook nog kan vertellen hoeveel een volkorenpistolet bevat, zou dat fijn zijn. Hier vind ik zoveel verschillende antwoorden op. Ook hier is een ongeveer genoeg. Ik wil graag weten wat ik elke dag eet en merk dat dat soms heel moeilijk is om uit te vinden (voor mij).

Toegevoegd na 3 minuten:
Woops, ik bedoel natuurlijk 'zelfgemaakte'.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
16.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ook nog vertelt HOEVEEL je van elk ingedriënt hebt gebruikt, valt het nog uit te rekenen. En hoe groot is jouw pan? Want is lastig dan de helft van "iets" te nemen. En is de bouillion zelf getrokken, waren dit blokjes of uit een potje? Op deze wijze valt er geen zinnig antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat maakt het uit... Geniet er toch gewoon van.

Het beste antwoord

Over zelfgemaakte groentesoep hoef je je geen zorgen te maken.

Wij hebben natuurlijk geen flauw idee wat jij met "een grote kookpan" bedoelt,
dus ook niet wat de helft daarvan is.
Wij hebben natuurlijk geen flauw idee wat jouw moeder in die soep stop, hoeveel groente en of er nog iets van binding bij zat.

Laten we zeggen dat het om een halve liter soep gaat, dat zijn twee grote goedgevulde soepkoppen.
Dat is dan ongeveer 600 gram.
Groentesoep is gemiddeld 22 Kcal per 100 gram
Dus die twee grote koppen soep zijn bij elkaar niet meer dan hooguit 135 Kcal.
Een bruine pistolet is ongeveer 145 Kcal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord! Kan helaas even geen plus geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel! Dan laat ik het gewoon lekker hierbij.