Hoe krijg ik de komkommer in bv Tjap Tjoy hetzelfde als bij de chinees?

Koken ze die eerst? Ze halen wel de zaadjes eraf. En dan koken?
Weet iemand hoe ik het hetzelfde krijg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet van de Chinees waar ik regelmatig bestel dat zij een andere soort komkommers gebruiken dan wij normaal gebruiken. Zij gebruiken een kleine soort komkommers waar ik de naam niet van weet.

Het beste antwoord

Was de komkommer en schil hem niet.
Snij hem doormidden en schraap met een lepel de zaadlijst eruit. Snij de komkommer nu in stukjes.
Tjap tjoy wordt gewokt, dus de groenten worden zeker niet voorgekookt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klontje boter in pan en meebakken met bv de kipfilet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel kort bakken, en voortdurend omscheppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bakken in de olie met de andere groenten, liefst in een wok. De kip bak je vooraf.
Hierbij een recept: Ingrediënten voor 4 personen
500 g kipfilet, in plakjes
2-3 el (zonnebloem-)Arachide- olie
1 rode peper, in ringetjes
2-3 teentjes knoflook, fijngehakt
2 wortels,(of 1 grote) in
stukjes/plakjes
1 rode paprika, in reepjes
1/2 komkommer, in stukjes
100-250 g (kastanje-) champignons, in plakjes
125 g bamboescheuten(blikje)
125 g taugé (met kokend water over gieten!)
1-2 el lichte Chinese sojasaus of ketjap manis/-asin
2 el oestersaus of vissaus
3-4 dl kippenbouillon
2-3 tl maïzena (of aardappelzetmeel)
voor de liefhebber;
rasp (1 cm) verse gember door het gerecht Voorbereiding
Snijd kipfilet in plakjes(dit gaat eenvoudiger als je kipfilet even laat bevriezen).
Snijd alle groenten in gewenste stukken.
Kook witte rijst en/of bami volgens gebruiksaanwijzing op de verpakking. Bereidingswijze
Bak de kip in 3-4 min. rondom bruin in hete olie.
Schep de kip uit de pan en bak de rode peper, knoflook (eventueel 1 ui in parten)2-3 min. in achtergebleven olie.
Voeg hierbij de wortel en paprika en na 3 min. ook de komkommer, champignons en bamboescheuten.
Als de groenten beetgaar zijn ook de kip toevoegen.
Meng sojasaus, oestersaus, bouillon en maïzena en roer dit door het gerecht.
Verwarm het geheel nog even door tot het gaat binden en als allerlaatste de taugé erover.
Tip; varieer met alle soorten groenten zoals ; paksoi, broccoli, wel of geen ui etc. Serveertips
Lekker met witte rijst/mihoen en/of bami.
Vegetarisch ; Laat kip/ vlees achterwege!!
ipv kipfilet, grote garnalen kort bereiden.
Varieer met groenten naar smaak, bv paksoi, sperzieboontjes etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het geprobeerd. Was lekker maar niet het zelfde.

Andere antwoorden (2)

Je snijdt de komkommer in de lengte doormidden. Dan schraap je met een vork de zaadlijsten eruit. Vervolgens snij je de helften in dunne plakjes, en die doe je in een vergiet. Je strooit er wat zout over, en laat het vocht er enige tijd uit druppelen.
Dan doe je de komkommerplakjes in een zoete ketjapmarinade en laat dat een poosje intrekken. Tenslotte kan je de komkommer mee roerbakken met de overige groenten.
Amadea
11 jaar geleden
Als je naar een wokrestaurant gaat wordt alles wel even geblancheerd, misschien is dit de oplossing?