wat eten ze op corsica?

Wij gaan op reis naar corsica en vragen ons af uit wat de plaatselijke keuken bestaad.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Het beste antwoord

Een combinatie van Frans en Italiaans eten. Niet specifiek Corsicaans. Er groeien in het wild veel heerlijk geurende kruiden, wat het fantastisch maakt om daar te wandelen (behalve in de winter, maar ik neem aan dat jullie er niet een dezer dagen heen gaan). En omdat het een eiland is wordt er relatief veel vis gegeten.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door zijn rijke erfgoed kent Corsica ook een rijke gastronomie. Prisuttu (rauwe ham), Figatellu (leverworst), Lonzu (gedroogde filet), Coppa (gedroogd lendevlees) en Salame (worst) zijn vleeswaren die uit duizenden te herkennen zijn. Aan zee kunt u, in één van de vele restaurants, genieten van vis en schaaldieren. Het eiland telt maar liefst 8 AOC-wijnen. Of ontdek de streekgerechten en lokale producten op een gezellige boerenmarkt...
anneliez