ik heb een magnetron met grill en nu is mijn vraag kan ik daar lasagna in maken en hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
15.1K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Tuurlijk. Koop een kant en klare lasagna bij Albert heijn, scheur de kartonnen verpakking eraf, prik gaatjes in de plastic en opwarmen maar!!! hmm heerlijk... Sorry kon het niet laten.

Het beste antwoord

Je kunt lasagne ook in de magnetron bereiden. De pasta wordt gewoon gaar doordat de vellen zich volzuigen met het vocht van de saus.
De grill zou ik er pas op het laatst bij inschakelen. Deze is perfect om de kaas te gratineren en er kleur aan te geven. Zou je die van het begin af aan erbij aanzetten, dan is de bovenkant al bruin en de pasta nog niet gaar.

Toegevoegd na 14 minuten:
voorbeeld; Gehakt eerst rullen met ui in de koekenpan.
Saus erbij doen en evtl. wat water zodat de saus niet te dik is.
Schep wat saus in een magnetronschaal (ovenschaal) leg de vellen pasta erop, hierop schep je een laagje eimix (doosje cottage-cheese met 1 ei en peper samengeroerd) en wat plakjes kaas, hierop weer saus, vellen enz. Sluit af met saus. Dit kan ook Bechamelsaus zijn. Zet de schaal in de magnetron en zet 8 min. op vol vermogen. Zet dan op half vermogen en laat 30 min. garen.
5 min. voor het eind leg je er plakken kaas op of strooi er geaspte kaas over en laat nog even gratineren.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan! Je gebruikt de magnetron om in 10 minuten alles te verwarmen en daarna kan je de grillstand nog gebruiken om de toplaag lekker knapperig te maken. In mijn bron kan je het precieze recept vinden.

Alhoewel ik zelf denk dat het niet zo lekker wordt als in de oven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
ben het met je eens: in de oven wordt het lekkerder.