Kan je een magnetron ook gebruiken zonder draaibord ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
17.1K

Antwoorden (4)

Ja dat kan, maar het draaibord zorgt voor een egalere wijze van opwarmen van je voedsel. Want als er een draaibord inzit, zit de straalbuis meestal vast en geeft die een bepaalt patroon van verwarmen in de magnetron. Door het voedsel te draaien, komt er overal evenveel straling op je voedsel.

Toegevoegd na 34 seconden:
straalbuis noemen ze meestal antenne, dat klinkt onschuldiger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals vorige beantwoorder al zei: je krijgt gelijkmatigere verwarming met een draaiplateau. Maar zonder is geen probleem, om t voorkomen dat je maaltijd niet overal even warm is kun je halfweg de verwarmingstijd, je bord of schaal zelf even draaien/doorroeren
anneliez
11 jaar geleden
Onze magnetron thuis heeft ook geen draaischijf. Alles wordt gewoon prima opgewarmd. Het is overigens wel een combi magnetron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen als er geen draaibord bijgeleverd is, draait de antenne/straalbuis zelf (meestal in de magnetron verwerkt, boven of beneden). Anders moet eigenlijk wel het draaibord gebruikt worden, wil je je voedsel gelijkmatig verwarmen.