Hoe maak je filet americain?

Deze vraag is al vaker gesteld, en diverse recepten zijn er gegeven!
Maar hoe je t ook door elkaar mengt,
Al die recepten smaken toch anders dan de file uit een supermarkt!
Al een paar keer verschillende geprobeerd waarvan sommige best lekker! Maar t leek in de verste verte niet op filet van de supermarkt!
Wat is het verschil? En hoe maak ik het hetzelfde?
of Is het een geheim recept?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Antwoorden (2)

Zo als de filet americain bij de super smaakt zul je het waarschijnlijk niet makkelijk kunnen maken. Hier zit een fabrieks gemaakte saus doorheen. Maar wie zegt dat dit de echte smaak van filet americain is ?
Probeer dit recept eens, dat is zonder E nummer grondstoffen.

Filet American
4 ons rundertartaar
4 el mayonaise wel goede
1 el pittige mosterd (dyon)
2 tl paprikapoeder
2 el tomaten ketchup
tabasco
worchestershiresaus
peper
zout
Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er de mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprikapoeder en ketchup , peper, zout, worchestershiresaus en wat tabasco. Meng alles rustig door elkaar. Maak het eventueel nog wat smeuiger met mayonaise.
Nu heb je een lekkere filet americain die je 1 dag in de koeling kunt bewaren.

De links verwijzen naar de saus fabrikanten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Zelf filet Americain maken' Recept van de beste slager van Nederland

Ingrediënten:
gehakte biefstuk

Materialen
Recept van Johan van Uden bedrijfsleider van Chateau Briand in Heemstede.

Bereiden:

1 kg vers gehakte biefstuk (is het lekkerst)

300 gr goede mayonaise (evt zelfgemaakt)

8 gr gemalen zeezout

1 gr gemalen witte peper

10 gr paprikapoeder (extra rood)

1 gr chilipeper gemalen

kleine thl fijne mosterd

heel klein scheutje worcestersaus

2 eidooiers

Bereiding:

Mayonaise in een kom, daarbij alle kruiden en eidooiers, roeren tot 1 geheel zodat alle kruiden goed zijn gemengd.

Hak de biefstuk fijn, doe het mayonaise mengsel bij de gehakte biefstuk. Meng het rustig tot een geheel totdat er een mooie binding ontstaat.

Lekker op stokbrood maar ook op toastjes of tussen kadetjes.