Hoe maak je vloeibare/zoete kerriesaus?

Hoi,

ik wil in het vervolg geen kant-en-klare currysausjes meer kopen die te verkrijgen zijn in doorzichtige bokalen, ik vind ze lekker maar ik wil het in het vervolg zelf bereiden met verse/pure bestanddelen en zonder extra/onnodige toevoegingen;

Wat wil ik er allemaal in doen:

- Gemalen gember in poedervorm
- Gemalen kurkuma in poedervorm
- Gemalen koriander in poedervorm
- Gemalen venkel in poedervorm
- Gemalen tijm in poedervorm

Al deze bovenstaande gemalen kruiden zou ik graag in mijn saus willen hebben maar hoe maak ik hier een vloeibare saus van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Antwoorden (2)

ik neem aan dat je kerriesaus uit een flesje bedoelt,en niet de kerrie voor
warme gerechten
3 eetl. mayonaise
3 eetl. yoghurt
1 1/2theel kerrie
1/2theel.kurkuma
1/2theel. cayennepeper
1/2theel gemberpoeder
1/2theel paprikapoeder
zout-peper
proef of er meer kruiden naar smaak bij moeten
eventueel gember nat of ananassap voor het zoetje

Meng alles dooreen en doe het in een schaaltje.
je kan ook magere yoghurt en mayonaisse gebruiken
tijm en venkel ving ik geen combinatie,maar dat is persoonlijk je kan het er altijd bij doen als je dat wilt maar gebruik dan om te beginnen weinig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenstaand antwoord is prima,maar heb je al eens geprobeerd om met hindoestaanse Masala te bakken en of koken?
Dit gebruik je bijvoorbeeld met roerbakken,doe olie uitjes en knoflook in de pan samen met tomaten puree ketjap zoet en zout en Surinaamse - hindoestaanse masala.
Bak alles even door en daarna het vlees en/of de groente in de pan (wadjan)
Allesaanbakken en nog enige tijd laten sudderen!
Heerlijk,en eet smakelijk!