Kun je van oliebollenmix behalve oliebollen en beignets nog andere lekkere dingen maken,bijv pannekoeken of brood bakken of nog meer?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb namelijk nog een paar pakken,en te weinig oliebolleneters.
.

11 jaar geleden
in: Koken
14.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de pakjes mix ook weggeven, aan je buren of aan de voedselbank. Maar de ideeen die hier gegeven zijn klinken ook erg goed :-)

Het beste antwoord

Van 1 pak oliebollenmix, vermengd met 3/4 l. water en 100 gr. gesmolten boter, krijg je na het rijzen een lekker beslag om wafels mee te maken, als je toevallig een wafelijzer hebt.

1 pak oliebollenmix en 5½ dl. lauw water tot een glad beslag roeren met de mixer of garde. In warm water gewelde rozijnen/krenten droogdeppen, met wat bloem bestuiven en door het beslag mengen samen met blokjes appel. Kom afdekken en onder een vochtige doek of huishoudfolie op een warme plek laten rijzen.
Olie en/of boter verhitten in de koekenpan en 3 bergjes beslag erin laten bakken als 3-in-de-pan. Nogal dikke koekjes bakken die je omkeert als de onderkant bruin en de bovenkant droog is. Zorg dat het bakvet of de olie heet genoeg is, want als ze te langzaam bakken nemen ze te veel vet op en wordt de korst te hard.
Bestrooien met poedersuiker.

Van 1 pak oliebollenmix, 300 ml. handwarm water kneed je een soepel deeg en dit laat je onder plastic 1 uur op kamertemperatuur rijzen. Kneed er dan gewelde rozijnen/krenten doorheen. Vet een bakvorm in of maak een rol van het deeg of bolletjes en bak er een rozijnenbrood(jes) van, dek af met plastic en laat nog ½ uurtje rijzen. Bakken in een voorverwarmde oven van 200 graden C (180 graden C. hete lucht) in ca. 40-50 min. is het brood klaar en na het bakken even bestrijken met water.

Je kunt ook ipv rozijnen kleingesneden gedroogd fruit of tutti-frutti nemen en er kunnen ook gehakte noten doorheen en iets als koekkruiden is ook lekker erdoor.
Fantasie kent geen grenzen!
amc
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Echt veel goede tips,bedankt!

Andere antwoorden (3)

ja hoor, dat kan. Op de site van koopmans staat zelfs een recept voor brood van oliebollenmix.
maar je kunt er ieder recept voor gebruiken. pannenkoeken ook geen probleem, gewoon het beslag wat dunner maken. Je kunt i.p.v die mixen even goed gewone bloem en gist gebruiken, of zelfrijzend bakmeel. Alleen de tekst op de verpakking is vanders, de rest niet
anneliez
11 jaar geleden
ja zeker, bij de voedselbank kregen we in januari en lang daarna nog oliebollenmix.
daarmee maakten veel mensen pannenkoeken! lekker.
misschien kan je ook nog een pizza bodem er van proberen te maken, heb ik nog nooit gedaan, maar wie weet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker, oliebollenmix is zelfrijzend bakmeel met wat zout en gist (en nog wat dingen). Volgend jaar kun je ook gewoon zelfrijzend bakmeel en gist kopen, dan kun je als je overhoudt nog meer bakken, en het is nog goedkoper ook...

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier nog een recept: :-)
http://www.koopmans.com/recepten/koopmans-recepten/oliebollen/krentenbrood-van-oliebollenmix/#