Waarom zijn vis oliën gezond voor het menselijk lichaam ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (5)

omdat die rijk zijn aan omega 3! en dat is weer goed voor ons lijf. zie link
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er wordt veel over omega-3 gesproken maar er is nauwelijks bewijs voor dat het zo goed is.
Dat mensen die het gebruiken beter scoren zegt niets want dat zijn mensen die veel met hun gezondheid bezig zijn.
Neem het dus maar met een korrel zout.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ken praktijkvoorbeelden van mensen uit mijn directe omgeving die veel baat hebben bij visolie. Als voorbeelden gewrichtsreumatiek en diabetes. Bovendien wordt het effect van visolie op hart- en vaatziekten al meer dan 30 jaar bestudeerd. Er wordt zonder twijfel beweerd dat omega-3 vetzuren uit visolie een zeer positieve invloed hebben op het voorkomen van hart- en vaatziekten. Er is zelfs aangetoond dat 1 gram visolie per dag de totale sterfte alsook de sterfte als gevolg van hart- en vaatziekten aanzienlijk doet dalen. Visolie helpt bij het voorkomen van een hartinfarct en plotselinge hartstilstand. Mensen die visolie gebruiken zijn m.i niet perse veel met hun gezondheid bezig, een pilletje is zo geslikt.
Visolie bestaat uit de essentiële vetzuren EPA en DHA. Deze vetzuren behoren tot de omega 3 vetzuren. We hebben de vetzuren EPA en DHA nodig voor het aanmaken en vernieuwen van cellen in ons lichaam. Het is van belang voor de groei en ontwikkeling o.a van de hersenen en ons zenuwstelsel.

Visolie is geen wondermiddel, maar wel gezond en heeft een positieve invloed op een tal van klachten en aandoeningen.

Volgens het Voedingscentrum blijft echter het eten van verse vis (één tot twee keer per week) het beste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat valt nog enigszins te bezien, gezien de enorme vervuiling van de oceanen. Vissen hebben bijv. veel kwik in zich.
Vroeger werd er van vis altijd gezegd dat 't zo gezond is, maar tegenwoordig wordt ook van vis gezegd dat je dat ook met mate moet nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet mogelijk vis te zuiveren van verontreiniging voordat het wordt aangeboden voor consumptie. Bij visolie is dit zeker wel mogelijk door zuivering van CO2-extractie. Voor het juiste gebruik is een zo hoog mogelijke dosis EPA/DHA (per capsule) en CO2-extractie van belang. Er zijn veel soorten visolie op de markt. Het is dan ook aan te raden goed te letten op de kwaliteiten van verschillende soorten en niet te bezuinigen op de prijs, wanneer je echt iets wil gaan gebruiken wat je gezondheid ten goede komt.
Dat is een lang verhaal, te lang omdat hier even uit te leggen.
Ik kan je aanraden naar www.visolie.nl te gaan waar het hele verhaal verteld wordt.

Groet, Mathijs.