ik heb net gebakken kippenbil uit de diepvries gehaald met opschrift te gebruiken tot 5 12 12, kan ik die vandaag nog consumeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals mijn voorgangers al zeiden: ja, dat kan. Heel goed zelfs. Er is zelfs een 'over de datum' eetclub. Kijk eens op hun site. Met recepten, ideeën, en data voor hun volgende meeting. Zeer leerzaam. http://www.overdatum.org/

Antwoorden (5)

Als deze na het garen, direct is afgekoeld en is ingevroren, is dat geen probleem, dat kun je gerust eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan nu gaan om een product wat je zelf hebt gekocht en ingevroren en dan geldt die datum niet meer.

Als het gaat om een diepgevroren product uit de winkel dan is het over het algemeen een tenminste houdbaar tot datum. Dat betekent dat tot en met 5 dec alles gegarandeerd is en dat na die datum de smaak etc langzaam achteruit kan gaan.

Met andere woorden: als het goed ingevroren is geweest is het vrijwel zeker nog gewoon te eten en is er niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor,
geen probleem, hebt u hem zelf ingevroren? dan is het zeker geen probleem, want dan is die datum voor gewoon gekoeld vlees bedoeld.
En zelfs al hebt u hem diepvries gekocht, in zo'n korte tijd kan de smaak nog niet echt achteruit gegaan zijn (leveranciers houden altijd wel en marge aan voor de veiligheid
anneliez
11 jaar geleden
hij is gebakken ,dus ja dan kan je het nog eten ,laat hem ontdooien ,bak hem nog eens zodat hij door en door warm is en maak er een lekker sausje bij ,en eventueel wat frietjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is geen enkel probleem maar ik zou je toch aanraden te gaan labelen om vergissingen te voorkomen, dus dat je niet eens een stuk vlees opdiept uit je vriezer en denkt dat kan nog wel maar al een jaar in de vriezer ligt. Door de band genomen kun je vlees plm 3 maanden behouden in de vriezer