Kan ik pizza in een magnetron doen ?

Wij hebben gewoon een normale magnetron , maar geen oven , en mn vader heeft 7 pizza's in de vriezer hier , en hij zei dat ik het best in de magnetron kan bereiden , Ik heb dit ook gedaan , maar de pizza is niet zo erg lekker , Hoe kan je pizza het lekkerst in de magnetron maken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
84.5K

Antwoorden (6)

door eerste 7/8 minuten op de ontdooi stand te zetten en dan gewoon verwaremen op 900 wat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet. Pizzas moeten in de oven, niet in de magnetron, dat werkt gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt wel van die stenen platen die je in de magnetron kunt leggen, waardoor het wel mogelijk zou moeten zijn om de bodem wat krokanter te houden/krijgen, terwijl je je pizza opwarmt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zeker kan dat. Wij hebben thuis ook zo'n plaat. Het is een soort schotel met een bak laag voor de pizza en de onderkant is van een materiaal dat warm word. Die moet je dan eerst 5 minuten voor verwarmen in de magnatron en dan nog 5 minuten met de pizza en klaar is kees. Is goed te eten vindt ik weet alleen ff niet waar ik heb gekocht had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het enige wat gaat werken zonder oven is de pizza in een koekenpan leggen met deksel en langzaam opwarmen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon een pizza in een magnetron stoppen en dan alleen met de magnetron instelling verwarmen, wordt helemaal niets. De pizza is wel warm en een beetje taai, dat is alles.
Maar een pizza moet bakken. Onder en bovenhitte van 230 graden in een oven. Dan krijg je een knapperig en lekker product.
Als je een combimagnetron hebt waarmee je taarten kunt bakken, dan kun je proberen om je pizza "lekker"te krijgen, maar dan zonder magnetron werking. Eerst goed voorverwarmen, zo heet mogelijk, en dan de pizza ong. 10 min. bakken.
Een ander alternatief is in een koekepan zonder vetstof,niet te heet de bodem van de pizza zachtjes bruin bakken en de laatste 2 minuten met een deksel afdekken, of even onder een grill zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan crispplaten voor de magnetron waar je de pizza kunt opleggen . Die worden dan wel lekker krokant