Rode pepertjes die uitgedroogd zijn kun je die nog steeds goed gebruiken?

In een b.v. nasi groente pakket zit altijd een rood pepertje. Ik gebruik die niet altijd en dan ligt hij uit te drogen in het uienmandje. Is het pepertje nog goed te gebruiken en is hij net zo scherp van smaak als vers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
18.8K

Het beste antwoord

Het is ook lekker om de gedroogde pepers in kleine stukjes te snijden en in een glazen pot doen en met olijf olie bedekken.zo worden ze zachter en ook de olie wordt scherp van smaak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

jazeker kan je die nog goed gebruiken: ik koop altijd verse rode pepers, en laat ze vervolgens drogen op de verwarming.
zo heb ik altijd een heerlijk scherp pepertje voor het grijpen liggen.
omdat de scherpte soms wat kan verschillen, moet je oppassen niet te veel te gebruiken; meer toevoegen kan altijd nog.
11 jaar geleden
Gedroogd rode-peper wordt gemalen en ook onder de naam cayennepeper verkocht. Dus het kan heel goed fijngehakt gebruikt worden. In de zaadjes zit het meeste hete van de peper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan ik kwwek ze zelf en droog ze ook veel, ze zijn alleen wat scherper kwa smaak, maar je kan ze gewoon gebruiken als gewoone pepers. je kan ze ook in wat warm water laten wellen, dan zijn ze iets minder scherp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik koop zelf altijd gedroogde pepers. Je kunt ze in potjes en zakjes krijgen. Maar dus ook makkelijk zelf drogen!
Ik vond wat handige sites, waarin ook wordt omschreven hoe je het kan drogen en wat je er allemaal mee kunt.

http://www.aziatische-ingredienten.nl/gedroogde-chilipeper/
http://www.peperzaden.nl/gedroogde-chilipepers.html
http://www.tuinadvies.nl/drogen_pepers.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat kan heel goed, bij sommige recepten heb je die juist nodig. Wij hebben rode pepertjes aan een draad bij de keuken hangen zodat ze juist uitdrogen.