ik heb 4 kroketten te veel gefrituurd kan ik die de volgende dag opwarmen in de Magnetron?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
56.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Ze worden alleen wel slap, dus ik zou ze wel in een broodje doen ofzo.
Rieneke1
11 jaar geleden
heb je geen oven?
in de magnetron worden ze vies slap en zompig.
amc
11 jaar geleden
Het kan om ze op te warmen, maar niet als je nog een smakelijke stevige kroket wilt hebben met een krokante buitenkant. Ook opnieuw in de hete olie zou kunnen maar hij wordt dan wel donkerder van kleur en je hebt kans dat hij ook vetter wordt.
Heb je toevallig diepvriesbladerdeeg plakjes in huis? Het is erg lekker om stukken kroket in het midden van een (ontdooit) plakje te leggen en diagonaal dicht te klappen over de vulling, zodat je een driehoekig 'flapje' krijgt. De zijkanten druk je dicht met een vork, bestrijk het flapje met losgeklopt ei en bak ze zo bruin en knapperig in de oven. Toegevoegd na 1 minuut:
corr; ontdooid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel, maar de kroketten worden wel slap. Beter is het om ze nog even in de hete olie te doen. Ze worden er niet slechter van en ze blijven krokant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, kroketten kun je niet in de magnetron opwarmen, ze verliezen hun knapperigheid. Het is echt niet lekker zo'n (pudding) kroket. Wat je wel kunt doen is ze opwarmen in de koekenpan. Bij kroketten is de volgende manier het best: Verwarm een koekenpan (bij voorkeur met anti-aanbaklaag) zonder olie of vet, totdat je hem net niet meer kunt aanraken.
Bevochtig de kroketten licht en leg ze in de koekenpan met het deksel op de pan.
Draai het vuur laag en wacht ca. 4 minuten.
Draai de kroketten om en wacht weer ca. 4 minuten.
Draai de kroketten om, en laat het nog ca. 2 minuten staan met het deksel van de pan. Klaar!

Het beste antwoord

Ja hoor dat is geen enkel probleem. Gewoon koel bewaren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het beste antwoord gehad, gewoon in de koekenpan opwarmen, en dat heb ik dus gedaan, ze waren nog lekker.

Andere antwoorden (3)

Kan, ik raad je alleen wel aan om hem op een lage watt in de magnetron te stoppen. als je hem te heet opwarmt kan deze ontploffen of heel klef worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan wel, maar doet de kroketten geen goed, de paneerlaag wordt klef en zacht, beter kun je de kroketten opwarmen in de oven of frituurpan.
Doe je ze toch in de magnetron, leg er dan een laagje keukenpapier onder, wat het vet opneemt wat uit de kroketten komt en de krokante laag slap en klef maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb het zelf ook weleens gehad. gewoon van tevoren 20 min ongeveer in de vriezer en daarna kort bakken in hete olie en even 1 min daarna op hoogste stand magnetron. blijft dan nog krokant