Hoe maak je boterpasta? Voor decoreren van taarten en cupcakes?

Ik ging een taart maken volgens een recept daar in stond dat ik 150 gram boterpasta moest maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (2)

Een gebruikelijkere naam is "Botercreme". Er zijn veel recepten op internet te vinden, waaronder deze:

Ingrediënten voor 12 cupcakes
250 gram poedersuiker
250 gram zachte boter
2 eetlepels heet water
1 theelepel vanille essence

Methode
Doe de zachte boter in een kom en mix tot een luchtige smeuïge massa. Voeg dan langzaam de poedersuiker toe en mix door tot een mooie crème. Hoe langer je blijft mixen, hoe beter de delen in elkaar op gaan. De textuur en de kleur veranderen. Voeg als laatste het water en de vanille toe.

Je kan deze boter crème kleuren met levensmiddelen kleurstof. Voeg enkele druppels toe tot de gewenste kleur is bereikt. Voor wittere botercrème gebruik je witte kleurstof.
bamibal
11 jaar geleden
botercreme heb je zo gemaakt
100 gram boter , 80 gram poedersuiker , smaakstof
Roer de boter romig en voeg er de gezeefde poedersuiker beetje bij beetje bij. Breng smaak aan de creme door b.v. koffie-extract, cacaopoeder of vanille-essence