Is mijn biefstuk nog goed?

Mijn biefstuk heb ik na aankoop in de vriezer gegooid. Hij was tot 03-10-2012 goed. Nu had ik hem gisteren eruit gehaald om vandaag te consumeren. Maar de biefstuk is grijs. (2 in een verpakking). Nu vertrouw ik het niet. Is dat nog goed? Ik heb hem toch gebakken. Maar er kwamen ook allemaal velletjes vanaf, en dan heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Normaal ben ik niet zo flauw en durf ik alles wel te eten maar ik ben 1 maand zwanger. Weggooien of kan dit geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.1K

Antwoorden (3)

Zou ik niet meer doen hoor. Zeker als je zwanger bent niet.
Bovendien, stel dat 'ie nog wel goed is, volgens mij gaat het je niet smaken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen risco nemen! Vertrouw op je instinct en eet hem niet als je twijfelt. Je bent zwanger en dan werkt je instinct heel erg goed. Psychisch ben je nu al huiverig en al zou het vlees nog goed zijn, door de twijfels kan je er dan zelfs nog goed ziek van worden. Je hersenen kunnen je ook ziek maken hoor.
Niet eten is zo veel rustiger voor je gevoel van welzijn.
amc
11 jaar geleden
Velletjes zijn waarschijnlijk eiwitten die stollen. Het is ook de rede dat de biefstuk grijs is. Grijs hoeft niet per-se te zeggen dat hij slecht is.
persoonlijk vind ik een grijs stukje tartaar meer te vertrouwen dat 1 die bloedrood is. Dit komt door de dosis sulfiet dat wordt toegevoegd en je dus niet meer kan vertrouwen op hoe iets er uit ziet.

Voor de rest sluit ik mij bij mijn collega's commentators aan en adviseer ik je gewoon weg donderen!