kan je met ongezoete gecondenseerde melk waaraan je een beetje suiker toevoegt ook dulche de leche maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.3K

Het beste antwoord

Als je gewoon suiker aan gecondenseerde melk toevoegd ga je een andere consistentie hebben dan gesuikerde gecondenseerde melk.
Dit komt doordat suiker als je hem oplost vloeibaar wordt dus ga je de gecondenseerde melk eigenlijk verdunnen waardoor je recept niet meer juist is.
Je kan dit omzeilen door eerst karamel te maken van je suiker en dan de melk toevoegen, per slot van rekening wil je toch een karamelsmaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gaat bij dulche de leche om het karameliseren van gezoete melk. Als er gewone melk gebruikt wordt of ongezoete gecondenseerde melk dan moet er wel iets meer dan een beetje suiker toegevoegd worden. Anders zal het karameliseren niet lukken.