Hoe lang kan je cakedeeg(ongebakken) bewaren?

Stel, ik maak thuis het deeg en wil het ergens anders bakken. Binnen hoeveel uur moet je het bakken. Is invriezen een optie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
50.7K

Het beste antwoord

Het beslag kun je goed gekoeld en afgedekt op ong. 4 gr.C bewaren . Het rauwe ei in combinatie met de suiker zal snel bederven.
Als je b.v. een Aiolie maakt, is door de olie en het zout de bewaartijd langer.

Je kunt het beslag zeker invriezen. Doe het beslag in een van te voren met boter ingesmeerde vorm, (tegen het aanbakken) of gebruik anti aanbakvormen. Dek de vorm met het beslag goed af met plasticfolie om uitdrogen van het beslag te voorkomen. Bewaar het maximaal 3 maanden onder -18 gr.C. De smaak en het bakresultaat zullen wel minder worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan het beslag afgedekt wel 1 dag in de koelkast bewaren zeker niet langer omdat je rauwe eieren gebruikt. Voor je hem afbakt 1 uur op voorhand uit de koelkast halen.Invriezen zou ik niet doen omdat er vocht bij kan (ijskristallen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja je kan het een dag in de ijskast bewaren maar je kan het ook invriezen pak het goed in in een diepvries zak heb je het nodig haal het uit de vriezer en laat het in de ijskast ontdooien en als het ontdooit is nogmaals kneden en je kan bakken

Toegevoegd na 3 minuten:
na het kneden ,even laten rijzen en niet langer dan2 a 3 maanden in de vriezer bewaren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IJskast?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koelkast of ijskast is voor mij het zelfde en ik zal cake beslag overheen hebben gekeken en alleen deeg gelezen
op de eerste plaats is het geen cakedeeg maar cake.beslag.
het is een geslagen mengsel van eieren, boter bloem en suiker.
als je gaat reizen denk dan aan wat hieronder staat
dek het beslag af met vochtige folie, zodat het niet uitdroogt.
zorg dat je er niet te veel mee schud, dan gaat de lucht er uit en komt de cake niet meer omhoog.
bak het zo snel mogelijk.