Ik ben op zoek naar een kookboek voor allergieën, welke raden jullie me aan? Voor, hoofd, nagerecht. En recepten voor hapjes, taarten en feestdagen.

Met name allergieën: lactose, aardappelallergie, en vegetarisch.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Antwoorden (3)

Dit boek kan je helpen: http://www.bol.com/nl/p/allergiekookboek/1001004009905862/
Hier staan hapjes in voor mensen met o.a. lactoseallergie maar ook voor allerlei andere allergieën.

http://www.bol.com/nl/p/vegetarisch-snel-klaar/1001004011551407/ En in dit boek staan hapjes en snackjes voor vegetariërs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor mijn dochter met aardappelallergie maak ik wel polenta, die ik uitstrijk en laat afkoelen, dan snijd ik het in repen en frituur het, net patatjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je kookboeken zoekt voor iemand die vegetarisch en lactosevrij eet, kan je elk willekeurig veganistisch kookboek gebruiken, omdat veganistisch ook automatisch vegetarisch is, en lactose niet zit in veganistische ingrediënten.
En als je in die boeken de aardappelrecepten overslaat, zit je met alledrie de "allergieën" goed (vegetarisch is natuurlijk geen allergie).

Een paar leuke Nederlandstalige veganistische kookboeken:
- Puur Plantaardig, van Antoinette Hertsenberg & Jacinta Bokma
- Vega!, van Lorna Sass
- Alle kookboeken van Lisette Kreischer, zoals Wat de pot schaft, Lisette in Luilekkerland, NON*FISH*A*LI*CIOUS en Ecofabulous koken in alle seizoenen.

Verder zijn er nog een paar andere Nederlandstalige en wel honderden Engelstalige veganistische kookboeken (waaronder zelfs allerlei veganistische kookboeken die zich specialiseren in alléén maar veganistische taartrecepten, koekjesrecepten of zelfs ijsrecepten). Op bol.com kan je best veel veganistische kookboeken vinden.
Ik zou zelf vooral de boeken van Isa Chandra Moskowitz en Terry Hope Romero aanraden. Hun recepten zijn altijd waanzinnig heerlijk. Op hun website kan je er ook veel vinden (bron 4).