Hoe kan je voorkomen dat de ananas erg nat blijft in een bladerdeeg flap?

We gaan zo appelflappen maken en ananasflappen. We gebruiken hiervoor bladerdeeg(uit een pakje). Voor de appelflappen gebruiken we een beetje custard poeder om het teveel aan vocht op te nemen. Kan dit ook bij de ananas? Is dit dan wel lekker/eetbaar?

Of andere tips?

Toegevoegd na 5 uur:
Alles werkt wel, vandaar geen beste antwoord dit keer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil ik ook weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst goed uit laten lekken en daarna door de bloem (custard lijkt mij ook uitstekend) halen en de overtollige bloem eraf schudden. De bladerdeeglapjes heel licht aan de binnenkant met fijne paneermeel bestuiven doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je reactie en beste wensen alvast :-D

Antwoorden (3)

De plakken ananas na het uitlekken even deppen met een schone theedoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord en beste wensen alvast :-D +1
ananas eerst heel goed laten uitlekken en daarna met een schone theedoek deppen.

Of eerst op de theedoek leggen en daarna na een tijdje omkeren.

Het vocht wat dan nog over is zou dan verdampen in de oven (als je kleine gaatjes in het bladerdeeg maakt bijvoorbeeld)

Heb het nog nooit met ananas gegeten maar dit lijkt mij een goede optie om te proberen.

Eet smakelijk alvast en een fijne jaarwisseling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ananasschijven zo droog mogelijk deppen, en het bladerdeeg bestrooien met een dun laagje broodkruim of paneermeel, dat neemt ook vocht op en worden je flappen lekker knapperig en niet zo slap van binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord en beste wensen alvast :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1