Zalmhapjes in borrelglaasjes.... iemand een goed recept?

Voor een verjaardag wil ik borrelglaasjes vullen met zalm en roomkaas. Heeft iemand een lekker recept voor een klein hapje wat toch speciaal en vooral lekker is? Prijs niet van belang. Mag alle ingrediënten bevatten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zalmmousse in een borrelglaasje

Doe onderin het borrelglaasje war zeer fijn gesnipperde rucolasla. Zalmmousse erop scheppen en tenslotte decoreren met verse dille en een half kerstomaatje.

Zalmmouse
Ingrediënten:
blikje zalm of verse zalmsnippers
roomkaas
peper en zout naar smaak
scheutje room
verse zeer fijn gehakte peterselie

Bereidingswijze:
Meng de zalm, roomkaas en de peterselie door elkaar. Voeg een klein scheutje room toe om het wat smeuïger te maken. Voeg peper en evt. zout naar smaak toe.

Variatietip: Je kunt ook een deel van de glaasjes met pijnboompitten garneren i.p.v. het halve kerstomaatje.
De pijnboompitten worden nog lekkerder als je ze even roostert in een droge koekenpan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Nog een tip: Om de kleur van de zalmousse een beetje op te halen, kun je er een klein scheutje tomatenketchup aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amuseglaasje met zalmtartaar;

Hak 200 gr. verse (wilde) zalm in zeer kleine stukjes en breng dit op smaak met zeezout, versgemalen peper, versgehakte dille, citroenrasp en -sap en een paar druppels extra vergine olijfolie.
Schep dit in kleine amuseglaasjes en zet deze een paar uur afgedekt in de koelkast om op smaak te komen.
Klop wat zure room los met wat fijngehakte dille, zout en peper en giet vlak voor het serveren op elk glaasje een lepeltje zure room. Serveer met een klein lepeltje en een takje verse dille als garnering.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je persé roomkaas wilt gebruiken kun je dit ook nemen aangeroerd met wat zure room.
amc
14 jaar geleden
Zalmhapjes met vanillecreme ( voor 6 personen

Ingrediënten:
6 plakken gerookte zalm (rechthoekig)
1 vanillestokje
150 gram verse roomkaas
2 eetlepels mayonaise
1 eetlepel forelkaviaar

BEREIDINGSWIJZE: Halveer het vanillestokje in de lengte en schraap met een scherp mesje het merg eruit. Roer de roomkaas los met de mayonaise en het vanillemerg. Snijd de plakken zalm elk in vieren, zodat 24 plakjes ontstaan. Leg 6 zalmvierkantjes op een serveerschaal, besmeer ze met een derde van de vanillecrème en dek ze af met de volgende 6 plakjes. Maak op dezelfde manier nog twee laagjes en dek af met de laatste 6 plakjes zalm. Druk de zalmpetitfours licht aan en strijk met een mes de zijkanten glad. Garneer met forelkaviaar.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het veel simpeler doen. Snij ijsbergsla fijn in draadjes en komkommer ook heel fijn voor onderin het glaasje maak aan met peper zout en beetje citroensap of azijn. Doe dit als een nestje onderin. Maak van de roomkaas een bolletje met een meloenlepeltje of gewoon lepeltje en doe het daar weer op. Daarna maak je van de zalm een roosje en doe dat daar weer op en laat er een paar sprieten bieslook uitspringen voor het oog.
Smakelijk eten en een leuke verjaardag.