Wie heeft een lekker recept voor Viscurry?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met saffraan? :- ))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou zomaar kunnen;-))
rose
14 jaar geleden
Jamie Oliver
rose
14 jaar geleden
Beetje flauw van de bazen om het antwoord te verplaatsen. Ik begrijp best, dat je een goed recept wilt, maar dat is niet de vraag en dus is mijn antwoord eigenlijk beter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad..ik heb het niet voor het zeggen Rose..
Maar ik zie nu dat je een heel goed antwoord gaf;-))

Het beste antwoord

Gestoomde Thaise viscurry

Voorbereiding: 5 min
Bereidingstijd: 15 min
Aantal porties: 4

Ingrediënten1 el (Thaise) basilicum fijngesneden
1 el koriander fijngesneden
1 el munt fijngesneden
500 g kabeljauw- of heilbotfilet in stukken van 5 cm
1 ei losgeroerd
3 el Thaise rode currypasta
2 dl kokosmelk
1 el Thaise vissaus (nam pla)
4 limoenblaadjes (djeroek poeroet) fijngesneden
1 grote chilipeper, zaad verwijderd en in ringetjes

bereidingswijze:
1.Meng de rode currypasta met de kokosmelk, de vissaus en het ei. Houd dit mengsel apart
2.Leg de stukken vis in een ondiepe schaal (geen metaal). Schep de koriander, de munt, de basilicum, en het currymengsel door de vis
3.Strooi de limoenblaadjes en de chilipeper over de vis. Dek de schaal af met aluminiumfolie en stoom het gerecht 15 minuten tot de vis net gaar is. De saus wordt iets gebonden door het ei. Serveer de curry direct en geef de rijst erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik maak het gewoon uit een potje hoor, maar het is wel lekker :)
kook rijst en sperziebonen.
fruit ui naar smaak, doe er witvis bij, en laat dit garen.
op het laatst een paar lepels currypasta erbij, en wat kokosschaafsel.
hussel alles dooreen, en smikkelen maar!
14 jaar geleden
Jamie Oliver heeft een lekker recept voor Viscurry.

(ik dacht dat het de eerste keer ook wel duidelijk was. De vraag is : "Wie heeft een lekker recept voor Viscurry?")

Toegevoegd na 51 seconden:
De vraag is dus niet: "Wat is een lekker recept voor Viscurry?"
14 jaar geleden
Curry van visfilet (6 personen)
Ingrediënten:
- scheutje olie
- 1 gesnipperde ui
- 2-3 fijngehakte teentjes knoflook
- 1 kilo in stukken gesneden witvis
(b.v. kabeljauw, koolvis, heilbot, wijting)
- klein blikje tomaten puree
- scheutje wijnazijn
- 1 theelepel gemalen komijn (= djinten)
- 1/2 theelepel kurkuma (= koenjit of geelwortelpoeder)
- 1 theelepel koriander (= ketoembar)
- mespunt rode sambal

Bereidingswijze:
- olie verhitten
- ui fruiten en daarna knoflook toevoegen
- vis toevoegen en 4-5 minuten bakken
- overige ingrediënten en 1,25 dl water toevoegen
- het geheel 15 minuten met een deksel erop zacht laten koken
- serveren met rijst

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Viscurry
Ingrediënten voor 4 personen
 1-2 el geraspte gedroogde kokos
 3 el olie
 1 ui, in dunne ringen
 1 rode peper, in ringen
 1 el geraspte gemberwortel
 2 teentjes knoflook, geperst
 2-3 tl kerriepoeder
 ? tl gemalen piment
 1? tl paprikapoeder (mild)
 ? tl gemalen koriander (ketoembar)
 3 dl kokosmelk (blik)
 800 gr visfilet (kabeljauw, schol, griet, tongschar) in repen
 zout, peper
 1-3 el citroensap
 3 el fijngesneden peterselie

Bereidingswijze:
In droge koekenpan kokos onder omscheppen in ? 2 minuten lichtbruin roosteren. Olie verhitten en ui, rode peper en gember hierin ? 5 minuten zachtjes bakken.
Knoflook, kerrie, piment, paprika en gemalen koriander toevoegen en ? 2 minuten meebakken. Kokosmelk erdoor roeren en ? 10 minuten zachtjes laten koken.
Vis erdoor roeren en 5-8 minuten zachtjes laten meekoken tot vis gaar is.
Curry op smaak brengen met zout, peper en citroensap en voor serveren verse peterselie en geroosterde kokos erover strooien.

Serveertips:
Lekker met witte rijst.

Smakelijk eten!