Vorig jaar had ik een goed recept voor Gele Tomatensoep met Chorizo. Ik kan het nu niet meer vinden, help! (recept zonder courgette!) Wie helpt mij?

Wat ik nog weet is dat je de tomaten moest pellen en níet pureren, met bouillon en kurkuma. De chorizo in stukjes en uitbakken. Al met al een pittig en helder soepje. Ik vrees dat de website offline is en ik heb het recept niet opgeslagen of geprint, helluppp! Alvast veel dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Zou dit het kunnen zijn:

http://www.gette.org/nl/recepten/soepen/gele-tomatensoep-met-chorizo/

Toegevoegd na 38 seconden:
maar dan de courgette eruit laten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of deze maar dan gele tomaten gebruiken:

http://yummyinmytummy.nl/soep/snelle-tomatensoep-met-chorizo/

http://www.soep-recepten.nl/soep/1058/Caribische+tomatensoep.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spaanse gele tomatensoep.

2 eetl.olijfolie, 1 ui, 1 teentje knoflook, 1 in blokjes gesneden winterwortel, 2 gehakte selderij stelen, 5 gele tomaten, 1l bouillon of desnoods water met 2 bouillonblokjes, 1 tl kurkuma, 120 gr. aan blokjes gesneden chorizoworst, een paar plakjes uitgebakken bacon , vers gemalen peper en een klein beetje suiker naar smaak. ( gele tomaten zijn wat zurig.) wat blaadjes basilicum.

Bereidingswijze:

• Olijfolie verwarmen en de gesneden ui, wortel en de gesneden knoflook hierin fruiten. •Op het laatst heel even de seldetij meepiepen. • De gepelde en in stukken gesneden tomaat, de bouillon en de kurcuma toevoegen. • Laat 20 minuten garen. • Snij schijfjes chorizo en bak ze even in een lepel olijfolie. • Mix de soep en voeg dan de chorizo en de bacon toe. • Breng op smaak met vers gemalen peper en garneren met gescheurde basilicum en eventueel een toefje slagroom.