hoe 'plak' je marsepein of een cake?

Ik heb een cake gemaakt en nu wil ik hem wat opvrolijken met marsepein, maar blijft dat zitten als je het over op drukt of moet er iets tussen dat het effect heeft van lijm?

Toegevoegd na 45 seconden:
Over=op

Toegevoegd na 1 minuut:
Over=er

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
9.4K

Het beste antwoord

Meestal volstaat een natte vinger.
Ook kun je eiwit gebruiken als prima lijm.
En moet het helemaal flink kleven, maak dan een glazuur van eiwit met poedersuiker ; daar plak je hele taarten mee in elkaar.

Maar meestal is een natte vinger (in ween kopje water gedoopt natuurlijk, niet afgelikt) uitstekend voldoende. En ja, e moet wel een beetje druk uitoefenen. Zie marsepein maar als een soort eetbare klei.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. Als je de hele cake zelf wilt bekleden met marsepein, vouw je dat gewoon om de cake heen en strijkt de naden glad. Daar hoeft niks meer onder of tussen.
Het plakken in mijn antwoord betreft het plakken van marsepein op marsepein. (Of, natuurlijk suikergoed-versieringen op marsepein).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer hoef je niet te weten, prima antwoord van Marleen! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

Gebruik anders een klein beetje honing. Is ook zoet en plakt goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van Dr. Oetker verkopen ze daar een speciaal spul voor.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat heet volgens mij cupcake topping.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Suikerwater, meng een beetje water met wat poedersuiker. Mengen tot een redelijk vaste substantie. Werkt prima!