Hoe kan ik groente grillen zonder grillpan?

Ik wil graag leren hoe ik lekkere gegrilde groente kan klaarmaken. Maar in de meeste recepten staat dat je daarvoor een grillpan nodig hebt en die heb ik niet. Kan het ook zonder grillpan en heeft iemand daar een goed recept voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
20.3K

Het beste antwoord

als je een oven hebt met grill,of een bakplaat of terryakie plaat of gourmet stel dan alleen de plaat gebruiken dan gaat het ook op deze manier
3 rode paprika s of verschillende kleuren
2 a 3 tenen knoflook
2 uien
8 gewone lekkere tomaten
1 courgette
1 aubergine
gemalen zeezout
gemalen zwarte peper
Provencaale kruiden
Olijfolie

maak de paprika,s schoon en snij deze in grove stukken. Was en halveer alle tomaten. courgette en aubergine in dunne.plakjes de teentjes knoflook in plakjes of pers het fijn
de uien in halve maantjes.
Leg alles door elkaar in een grote braadslee, strooi er zeezout en peper en Provencaalse kruiden overheen. Als laatste verdeel je er olijfolie over (ongeveer eetlepels).hussel alles met je handen door elkaar Zet het een half uurtje onder de grill.wel regelmatig even door scheppen of leg het op een plaat ,ook dat moet je dan regelmatig om scheppen maar je kan de groente gebruiken die je zelf lekker vindt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je in het bezit bent van een oven of barbecue met rooster, of van een gourmetstel, dan kan het ook daarmee. Het rooster van de oven of barbecue eerst bedekken met een laagje aluminiumfolie. Dan bij beide apparaten het plateau met olie invetten. De groente er in reepjes gesneden opleggen. Het rooster bovenin plaatsen. Halverwege het garingsproces de reepjes keren.
Amadea