Kan ik cake pops maken zonder zelf een cake te bakken?

Ik bedoel dus of ik ipv een zelf gebakken cake (wat staat in de meeste recepten voor cake pops), ook een kant en klare kan kopen. Ik wil namelijk graag cake pops maken maar de oven is tijdelijk buiten gebruik..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.2K

Antwoorden (3)

Ja hoor, of je uit bestaande cake mooi bolletjes kan snijden, blijft een vraag, maar dan maak je wat vierkanterige pops. Glazuur, fondant en alles wat je er nog meer aan wilt doen natuurlijk wel zelf doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan wel, je neemt dan cake uit de supermarkt of bij de bakker, liefst met minder vet. Doe er geklopte slagroom bij, het moet er zoveel bij dat je makkelijk balletjes van kan maken. En klaar is die cakepops!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat kan heel goed.
Je verkruimelt de cake en wil je mooie, lichte balletjes, dan snijd je de bruine gebakken randjes eraf.
Zo houd je mooie gele cakekruimels over, die je vervolgens mengt met een botercrème of frosting. Zo is bijv. een cheese cream frosting erg lekker.

Hiervoor heb je 2 pakjes Monchou nodig,
4 el. crème fraîche,
25 gr. roomboter (of margarine),
1 bus poedersuiker (250.gr),
2 tl. vanillesuiker of wat vanille-extract.

Mix alles tot je geen klontjes meer hebt en alles een gladde romige massa is.

Je kunt ook gewoon een botercrème maken van roomboter, poedersuiker en een smaakstof en dit te mixen tot een gladde massa.

Meng de cakekruimels met de cream cheese/botercrème en doe er bijv. chocoladechips/stukjes door.
Zodra alles goed gemengd is en lekker kneedbaar is, kan je er mooie balletjes van maken/ rollen.
Maak ze niet te groot want dan vallen ze eerder van het stokje.
Leg de balletjes op een met bakpapier uitgelegd blik en zet ze 10 min. in de vriezer, zodat ze steviger worden. Na de vriezer doe je ze nog even 5 min. in de koelkast of je slaat de vriezer over en zet ze gelijk wat langer in de koelkast.
Let er wel op dat de balletjes niet te koud zijn als je ze in gesmolten chocolade wilt dippen. Als ze te koud zijn, kan de chocolade scheuren gaan vertonen, omdat de cake te koud was en nu gaat uitzetten.
amc