Kun je kipnuggets bereiden in de magnetron?

Ik wil morgen graag kipnuggets eten, maar weet niet hoe de frietpan werkt. Kan ik de kipnuggets ook gewoon in de magnetron doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
8.2K

Het beste antwoord

Nee, kipnuggets zijn voorzien van een paneerlaag, het is de bedoeling dat deze krokant gebakken wordt, in de magnetron wordt het een slap, kledderig hapje.
Wat je wel kunt doen is in grote diepe pan, wok of hapjespan, flink wat olie verhitten en ze daarin goudbruin bakken, pas dan wel op met spetteren.
De frituurpan is ook simpel, draai de temperatuur op de stand, die op de verpakking staat en steek de stekker in het stopcontact, verwarm de pan 10 minuten voor, met alleen het vet of olie erin, leg na 10 minuten de kipnuggets in het mandje en bak ze de aangegeven tijd op de verpakking, haal hierna het mandje omhoog en strooi de kipnuggets uit op keukenpapier, zodat het overtollige vet weg kan, daarna kun je ze eten, het keukenpapier ook gebruiken na het bakken in de pan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oven kan ook heel prima overigens

Andere antwoorden (1)

nee dat kan niet in de magnetron tenzij je er een hebt die bakt en braad en er ook een hete lucht oven in zit ,maar wel in een gewone oven of in een koekenpan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt met magnetron waarschijnlijk een combimagnetron met heteluchtoven en mogelijk ook een grill.