Wat wordt er gebruikt voor het krokante laagje om de kip bij McDonalds?

Ik bedoel de kip in de wraps...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tranen van alle kinderen uit het weeshuis.

Het beste antwoord

Snijd de kipfilet of -schnitzel in dunne reepjes en bestrooi ze met peper en zout.
Doe in een plastic zak wat bloem en doe de kip hierin, Schud de zak vervolgens zodat de kip mt een dun laagje bloem bedekt is.
Haal de bebloemde kip dan door losgeklopt ei (met wat water).
Vervolgens paneer je ze met een zelfgemaakte panade die je maakt door in een plastic zak cornflakes te doen die je kruid met kruiden naar smaak, zoals paprika, chili of een mengsel van lekkere kruiden. De zak maak je dicht en je rolt er dan even met de deegroller overheen zodat de cornflakes wat fijner worden.
Die dan de kip met ei erin en schud de zak weer dusdanig dat de kip met de cornflakeslaag bedekt is.
Vervolgens bak of frituur je ze in wat olie tot ze goudbruin en knapperig zijn.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (1)

Dat laagje bestaat uit gekruide cornflakes. Bij de Lidl kan je zulke krokante kipburgers kopen.
Amadea