Ja, net zo ongezond als de meeste andere hamburgers. Op een gewone hamburger zit alleen een beetje ketchup en augurk. Die is met ongeveer 200kcal nog redelijk als tussendoortje te doen zo af en toe. Maar neem je een big tasty bacon met kaas, dan schiet je naar de 900Kcal en dat is gewoon erg veel. Naast de kcal heeft een hamburger ook nauwelijks voedingswaarde, het vult alleen maar.
paulus811
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Wat versta je onder voedingswaarde? Een hamburger van McDonald's bevat eiwitten, koolhydraten, vetten, etc. Misschien niet in een handige verhouding, maar toch. Bovendien leveren ze, zoals je zelf al schrijft, energie. Was het maar waar dat ze alleen maar vullen....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps!
Een hamburger (het vlees) bevat geen koolhydraten, die zitten in het broodje.
Verder klopt als een bus wat je schrijft, bamibal.
nee, dat kan ik niet zeggen.
alleen moet je wel opletten dat je er niet te veel van eet en niet te vaak.
fast food is vaak te zout en te vet.
als je de hele week gezond eet en je eet ook een keer een hamburger bij mcdonald's, is dat geen probleem.

zoals met iedere voeding gaat het er om dat je gevarieeerd eet en niet te veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Goed antwoord !+! Het gaat er inderdaad om wat je in het totaal binnenkrijgt.
Nee, tegenwoordig zitten overal voedingsstoffen in, dus ook in een hamburger van mc donalds is niets te zeggen.

Je moet (in deze) maar zo denken, beter iets eten dan niets eten ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
In = van

Toegevoegd na 2 minuten:
De 2e "in" dan ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
iets uitgebreider antwoord is wel gewenst, hoogtepunten uit de bron bijvoorbeeld.
Neeee.

Hamburger of Big Tasty?
Waar gaat jou voorkeur naar uit? Allebei zijn ze niet erg gezond, toch scheelt het aantal calorieen tussen deze twee burgers enorm. Zo bevat een hamburger van McDonalds ongeveer 250 kcal en een Big Tasty met bacon wel 905 kcal! Zeker die laatste kan je dus beter laten staan. Een Big Mac, Quarter Pounder en Mc Chicken bevatten alledrie ongeveer 500 kcal. Kies voortaan dus bewuster je menu uit bij McDonalds of beter nog; sla een keertje over!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is mineraal water uit een fles ongezond?
Jazeker! Drink maar 10 flessen à 1,5 liter achter elkaar, en de kans is groot dat je het niet overleeft.

Wat ik ermee wil zeggen is dat de hamburgers, bij de Mac, thuis of in een chique restaurant, niet per definitie ongezond zijn, het is een kwestie van met mate en gevarieerd eten.

Als je vraag gericht is op de gesteldheid van de hamburger zelf, dan kan ik je vertellen dat de hamburgers van de Mac zijn, zoals ze zelf beweren, van écht 100% puur rundvlees, bevatten relatief veel zout in vergelijking met een zelf gemaakte hamburger, een gemiddelde hoeveelheid vet, en vanuit een microbiologische oogpunt zijn ze van uitstekende kwaliteit.
Maar als je elke dag een hamburger eet, dan ben je heel erg ongezond bezig. En dan ligt dat aan je gehele voedingspatroon, en niet aan de hamburger.

Een hamburger is verder een hele goede bron van eiwit en vet (vet is ook belangrijk in een uitgebalanceerd dieët als bron van energie), maar bevat geen koolhydraten (die krijg je met het broodje, maar dan te weinig) en levert aardig wat zout op (van het vlees en het brood) De hoeveelheid groente in een hamburger is te weinig voor je dagelijkse behoefte, maar toch beter dan niets.

Kortom: je bepaal zelf of een hamburger ongezond is. Één hamburger is niet ongezond, veel hamburgers wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flyingcrow
11 jaar geleden
Juist,met een salade is de verhouding in je maaltijd beter,en is het niet ongezond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal wat je zegt.... Heb je die mineraal water truc al eens een keer uitgeprobeerd? XD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@edy
Nooit zelf geprobeerd, maar genoeg mallotten geweest die het toch geprobeerd hebben en dood gegaan zijn of flinke nierschade opgelopen hebben. @xibel
Bedankt! Het klopt idd dat je met de juiste keuzes redelijk gezond kan eten bij de Mac. Probleem is dat de verleiding groot is om een dubbele portie te bestellen, patat ipv salade, enz. Dat geldt overigens net zo goed voor de Burger King, de Pizza Hut of de chinese restaurant....
Eigenlijk kan je hier geen ja of nee op zeggen. Neem een voorbeeld aan fruit. Als jij twee stuks fruit op een dag eet, zeggen ze dat het gezond is. Maar als jij alleen nog maar fruit eet en verder niks anders, is het ongezond. Je komt dan immers veel 'bouwstoffen' die je lichaam nodig hebt tekort.

Waar het vooral om gaat is dat je gevarieerd eet. Kijk hiervoor naar de schijf van vijf op www.voedingscentrum.nl. Daar zie je precies wat jouw lichaam nodig heeft. Als je dan af en toe een hamburger van de Mac Donald's neemt, kan dat echt geen kwaad. Je moet er alleen geen gewoonte van maken.

Ook kun je op de site van Mac Donalds terecht voor de voedingswaarden van al hun producten. Daar kun je zien wat er allemaal in een hamburger zit, van calorieën tot vetten enzovoorts.