Waarmee moet ik heavy whipping cream uit het volgend recept vervangen?

Met slagroom of creme fraiche?

http://www.joyofbaking.com/RedVelvetCake.html

Toegevoegd na 13 minuten:
Tijdje geleden kochte mijn moeder een red velvet taart bij de AH waarvan het topping een beetje zurig smaakte. Twijfel daarom heel erg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
24.2K

Het beste antwoord

Heavy cream is room met een vetgehalte van 36-40%
Het is meestal te vervangen door crème fraîche of slagroom.

Whippng cream is echter slagroom, (wipping is nl. slaan)

Heavy whipping cream is dus te vervangen door volvette slagroom met een vetgehalte van zeker 35%.
amc
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Oké, het zurige wat je proefde komt overigens denk ik door de verse roomkaas en de mascarpone. Dit is net als kwark ietwat zurig. De vanille en poedersuiker zwakken het natuurlijk af, maar de zurige 'touch' maakt het juist lekker fris van smaak. Het deeg is trouwens door de karnemelk ook niet echt zoet.

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat beide mogelijk is. Maar omdat het hier gaat om een zoet gerecht zou ik persoonlijk kiezen voor de slagroom. Succes !

Toegevoegd na 51 seconden:
Kijk hier anders nog even http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/room.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon slagroom :) Dat heeft hetzelfde vetpercentage als die in het recept aangegeven staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt inderdaad gewoon slagroom gebruiken.

Als je de topping wat luchtiger wilt hebben kun je ook kwark gebruiken i.p.v. de mascarpone en cream cheese. Dit doe ik meestal. Dus een mix van kwark & slagroom. Je hebt alleen wat extra suiker of zoetstof nodig naar smaak.