is het mogelijk om limonadesiroop te concentreren?

Als het mogelijk is om limonade siroop te concentreren, hoe doe je dat dan? is dat mogelijk in eigen keuken zonder dat de smaak en kwaliteit achteruitgaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K

Het beste antwoord

Limonadesiroop is in feite al een concentraat en he zal niet simpel zijn om het nog meer te concentreren. Maar waarom gebruik je geen limonadepoeder, dat is in de meeste supers te verkrijgen. Daar zit concentraat in droge vorm en suiker in, precies wat je zoekt

Bolero heeft een instant limonade.
In ieder zakje van Bolero limonadepoeder bevat 9 gram Bolero poeder, goed voor 1,5 tot 2 liter heerlijke suikervrije limonade.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

limonadesiroop is al geconcentreerd, dat kan niet nog verder.

Toegevoegd na 15 minuten:
En dat beetje water wat er nog in zit ,zit er in om het spul vloeibaar te houden. Anders zou je brokjes of poeder krijgen wat dan misschien weer slecht oplost als je gaat verdunnen. En dan moetene r weer stoffentoegevoegd worden om dat proces weer makkelijker te maken.
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er staat op dat er water in zit, dan is het toch nog verder te concentreren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartelijk bedankt voor deze toevoeging +
ik maak het wel tot poedervorm, aangezien ik het in mijn suikerspinmachine wil stoppen :D
anneliez
11 jaar geleden
vraag me af of dat gaat lukken, hoor het graag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan het ook proberen te drogen in de oven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang je de limonadesiroop ook kookt, het zal je nooit lukken om er poeder van te maken. Je krijgt eerder een harde, kleverige caramelachtige substantie. Niet echt fijn om mee te werken dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ga drogen in de oven maar eens proberen, dat spul wat er speciaal voor is, is best wel duur, en lastig te vinden... hoe lang moet het in de oven, en op welke stand? hoeveel graden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb trouwens geprobeert te koken, maar het is nu een kleverige substantie, bijna hard, maar nog net een beetje elastisch, ik heb het in vormpjes gegoten. wieweet werkt het. ik zal het laten weten!