hoe kan het dat er water in mijn ei zit?

Ik heb net een ei gekookt, maar nu heb ik hem open gemaakt en er zit nu water in mijn ei.
Hoe kan dit en kan ik dit wel eten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Het beste antwoord

had je het ei op kamer temperatuur laten komen? als je een ei direct uit de koelkast zou halen en in het kokende water laat zakken, ongeacht of er een gaatje met een prikker in de schil is gemaakt zal deze barsten waardoor er veel meer water in kan, er zal altijd wat water het ei in lopen maar als deze al wat op kamertemperatuur is zal deze niet barsten en zal er ook veel minder water in terecht komen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (2)

Dan zat er een klein scheurtje of gaatje in de eierschaal, eaardoor er water in liep.
Geen probleem, kun je zo eten als je ei er verder goed uitziet en goed ruikt.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, niets aan de hand +
Je bent vergeten de eierprikker te gebruiken waardoor de lucht er niet uit kon. Daardoor barst het ei ergens open en dringt er ware naar binnen. Het ei is gewoon te eten.