Diksap is een ingedikt (geconcentreerd) vruchtensap, zonder enige toevoeging van geur, kleur en smaakstoffen.

Uit het sap van het fruit wordt water verwijderd, zodat een ingedikt sap van het fruit overblijft. Voor het maken van 1 kilo diksap is ongeveer 8-10 kilo fruit nodig.

Het sap bevat dezelfde suikersamenstelling als het fruit (met een hoog gehalte fructose) waarvan het is gemaakt en is daardoor relatief rijk aan mineralen, met name kalium. Aan diksap wordt meestal geen suiker toegevoegd.: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diksap

Toegevoegd na 14 seconden:
Gewoon te koop in elke supermarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
En je kan het gewoon gebruiken op dezelfde manier als je aanlenglimonadesiroop gebruikt, gewoon een klein laagje sap en de rest van de beker met water, en dan heb je een lekkere fruitlimonade zonder toegevoegde suiker.
bamibal
11 jaar geleden
+ Het staat meestal bij de babyvoeding.

Andere antwoorden (2)

Ingedikt appelsap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hoeft niet van appel te zijn, je hebt het ook van allerlei andere soorten fruit.
limonadesiroop die voor baby's geschikt is omdat er geen kunstmatige toevoegingen in zitten. In de supermarkt bij de babyvoeding!