Weet iemand het recept van chicken and dumpling uit de Amerikaanse keuken?

Ik kan er veel vinden maar het meeste is in het Engels.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.8K

Het beste antwoord

Ik kon eigenlijk maar 1 recept vinden van kip met dumplings uit de Amerikaanse keuken (zie link). Dumplings worden hier vertaald als noedels. Verder zie ik ook nog wat recepten van dumplings gevuld met kip, maar ik weet niet of je dat wel bedoelt.

Je zou dus voor Nederlandstalige recepten ook kunnen zoeken op "kip en noedels" misschien levert dat betere resultaten op? Zie tweede link, al zitten daar ook veel verwijzingen naar de Aziatische keuken tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je! Ik kon niet op noedels komen Hahaha.

Andere antwoorden (1)

Het dumpling deeg is makkelijk te maken.
De Amerikanen nemen 500 gr. bloem, 1 theel. zout en 2 eetl. boter en dit mengen ze met de handen tot het een heel fijn kruimelig mengsel is.
Doe er nu wat water bij en meng er genoeg water door tot je een zacht, niet kleverig deeg hebt gekregen.
Dan rol je het deeg uit en maakt er ronde vormpjes, waar je wat vulling op doet en het tot een halve maan samenvouwt en dichtdrukt.
Of je neemt er plukken van die je in je hand patdrukt en er dan steeds wat vulling indoet.

Voor een kipvulling heb je van tevoren gekruide kip in bouillon gegaart en na het afkoelen in stukjes verdeeld. Je kunt het ook tot gehakt hakken/malen en mengen met lekker kruiden, fijngehakte champignons, paprika en wat je maak lekker lijkt. Voor een Chinese vulling wordt er vaak 5 kruidenpoeder gebruikt en sojasaus,geweekte Chinese paddestoelen of tofu, samen met kip, biefstuk of hamlapjes.
amc