Waar kun je gebakken aardappels nog voor gebruiken?

Wij hebben gisteren aardappels gebakken in de oven met olijfolie en kruiden. Nu hebben we een restje over. Is het mogelijk deze nog in een lekker recept te gebruiken? Waar kan ik en goed recept hiervoor vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je, je kan het toch gewoon opwarmen en als bijgerecht serveren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, veel makkelijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of in de blender en er soep van maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan ik langs komen?
Vind ze de tweede dag nog lekkerder.
Even in de koekepan, mmmmmm

Het beste antwoord

Ovenschotel met Boursin, makkelijk en erg lekker!!!

Ingrediënten:

350 gr aardappelschijfjes gebakken
1 pakje Boursin (150 gr)
2 uien gesnipperd
1 paprika gesneden
250 gr spekreepjes
1 doosje champignons gesneden
1 t knoflook
een beetje melk
geraspte kaas

Bereiden:

Bak de uien, champignons en spekreepjes bruin, pers de knoflook erdoor, voeg op het laatst de paprika toe.

Doe ondertussen de Boursin in een kom er roer er de melk door net zolang tot je een romige dikke saus krijgt.

Bak ook de aardapplschijfjes heel licht.

Verdeel de helf van de aardappels over de bodem van een ovenschaal.

Leg hierover het groentemengsel en bedek deze weer met aardappel en giet dan de saus erover heen.

Bestrooi het geheel met de geraspte kaas.

Zet het in de oven van 220C. en laat het ca. 5 - 10 min. gratineren.

Smakelijk eten!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=281608
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je creatief genoeg bent, en iets durft te proberen, is een aardappelsalade misschien een mogelijkheid
anneliez
11 jaar geleden
Een lunchkoek van maken. Eerst een gesnipperd uitje in een beetje olie bakken, dan de aardappels in schijfjes er bij leggen. Een geklutst ei eroverheen en laten stollen. Tenslotte een of twee plakjes kaas erop leggen en laten smelten. Eet smakelijk!
Amadea
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
klinkt lekker +
In een meatloaf., lekker alle restjes gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak er een boerenomelet van;

Bak spekblokjes uit tot ze krokant zijn.
Schep uit de pan en bak in het spekvet 1 gesnipperd uitje
lichtbruin en doe ze bij de spekjes.
Warm nu snel de gebaaken aardappeltjes snel op en als het te droog wordt doe je er iets braadvet bij.
Zet als de aardappeltjes warm zijn de vlam laag en schep de uitjes en het spek erdoor, kruid evtl nog iets na.
Klop 3 eieren los met 3 eetl. melk (of water) en giet dit over het aardappelmengsel.
laat het ei op matig vuur stollen. Zet er evtl. een vlamverdeler onder als je op gas kookt en doe er een deksel op.
Heb je een oven met grill, gebruik die dan om de bovenkant van het ei te laten stollen.
Strooi er tot slot versgehakte peterselie over.
Lekker met sla of tomaten en augurkjes.
amc
11 jaar geleden
Maak er een italiaanse omelet van met courgettes.Een ui snipperen en in olijfolie lichtbruin laten worden op een lage vlam.Snijd drie courgettes in kleine plakjes of reepjes en op lage vlam met de ui bakken.Naar smaak zout en of peper erbij.Na een minuut of tien gebakken aardappels toevoegen,doorroeren.4 eieren loskloppen met wat parmezaanse kaas en over het aardappel courgette mengsel gieten.Op lage vlam gaar koken .