Weet iemand iets eetbaars waarvan ik een veer kan maken op een traktatie (indianengezichtje op glace koek)?

Ik ga een indianengezichtje maken van een glacekoek voor een traktatie.. Ik weet alleen niet hoe ik aan een eetbare veer kom.. Of desnoods gewone kleine veertjes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Je kunt veel verschillende dingen gebruiken:

- Marsepein, daar kun je een veer van snijden/knippen. Als je wilt kun je de marsepein ook kleuren met levensmiddelenkleurstof.

- Eetpapier, dat is in verschillende kleuren te koop, hier kun je ook een veer uit knippen.

- Chocola, hiervoor kun je zelf een spuitzakje van bakpapier maken, zorg er wel voor dat de spuitmond klein is. Spuit de chocola op de glacekoek in de vorm van een veer, en wacht tot het hard geworden is.

- Spuitstiften, te koop in de supermarkt in verschillende kleuren. Spuit dit ook gewoon op de cake.

Natuurlijk kun je ook echte gekleurde veren kopen, niet eetbaar, maar het ziet er wel het echtst uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Marsepein ofzo ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je die veer niet knippen uit 'snoeppapier' (ouwel)? Dat kun je krijgen bij ouderwetse snoepwinkeltjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook wel gewoon in de supermarkt ;-)
Bij vroom en dreesman hebben veel decoratieve chocolaatjes ook met kleuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
chocolade als het warm is heel dun spuiten en als het koud is is het hard. ze hebben vaak van die blaadjes op taartjes. En met kleurstof kan je het evt verven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je daar geen chocolade blaadjes voor gebruiken? Die liggen bij ons in de super bij de cakedegen e.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit zure matten (verkrijgbaar in groen, rood, bruin en blauw, met respectievelijk appel-, aardbei-, cola- en bubbelgumsmaak) kun je allerlei vormpjes knippen, waaronder dus ook veertjes. Je kunt ze met een beetje glazuur, gemaakt van water vermengd met wat poedersuiker, op de koeken bevestigen. Je kunt ervoor kiezen om een grotere veer te nemen, maar meerdere verschillend gekleurde kleinere veertjes bevestigd op een hoofdtooi van een stukje dropveter ziet er ook erg leuk uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het gewoon tekenen met die schrijfstiften te koop bij AH: http://www.oetker.nl/producten/decoratie/decoratiestiften/schrijfstiften/

Je heb ze in chocoladekleurtjes (bruin en wit) en in felle kleuren (geel, wit, rood, groen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ouwel-blaadjes kopen in verschillende kleuren. Ze lijken net op een veer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zou heel goed van marsepein kunnen!
leuke traktatie en veel plezier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij xenos verkopen ze blokjes marsepein,kun je met een deegroller uitrollen en uitsnijden