Hoe kan ik zelf vanille-extract maken zonder alcohol?

Ik heb 30 Tahitiaanse en 20 Madagascar Bourbon vanillestokjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

Ik heb het niet zelf uitgeprobeerd dus dat je het weet.
Recept Vanille-extract zonder alcohol

ingrediënten:
2 vanilla beans
anderhalve kop glycerine
halve kop warm water

1. snij stokjes open in lengte, schraap pasta eruit.
2. doe de stokjes + pasta in de glycerine en warm water.
3. doe dit in fles (bewaar in het donker)
4. Laat een maand staan, vaak schudden.

Toegevoegd na 1 uur:
5. Strain (weet niet wat ze daarmee bdoelen)

Is het misschien een idee om suikerwater te maken en daar de stokjes en pasta in te weken? Ik doe gebruikte vanillestokjes in pot met witte suiker steken, vandaar. Of de pasta op bakpapier met spatel flinterdun op uitsmeren en op heel matige hitte drogen en dan tot poeder stampen?

Toegevoegd na 7 uur:
E422 Glycerol

Herkomst: Een natuurlijke suiker-alcohol, een van de onderdelen van alle vetten. Het komt ook in lage concentraties vrij voor in het bloed. Commercieel geproduceerd vanuit propeen (synthetisch) of door bacteriële fermentatie van suikers. Het wordt niet gewonnen uit vet. Functie en eigenschappen laag-energetische zoetstof en om uitdroging tegen te gaan. Producten: Zeer veel bakkerijproducten Acceptabele dagelijkse inname (ADI) : Geen vastgesteld Bijwerkingen : Glycerol wordt door het lichaam opgenomen en verwerkt in de stofwisseling van vetten. Dieetbeperkingen : Glycerol kan gebruikt worden door alle religies, vegetariers en veganisten. De naam suiker-alcohol is een chemische definitie, het bevat geen alcohol (ethanol).